19 دی: رئیس مجلس پیش از ترک تهران به مقصد مسکو گفت: یکی از برجستگی‌های سفر به روسیه آن است که در راستای مسائل راهبردی حامل پیام مهمی در همین چارچوب هستم.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 19 بهمن ماه 99) پیش از ترک تهران و قبل از عزیمت به روسیه در پاویون فرودگاه مهرآباد در گفتگوی تلویزیونی در تشریح سفر خود اظهار داشت: دهه مبارک فجر را به ملت بزرگ ایران تبریک و تهنیت می‌گویم ضمن این که امروز را هم به همه شجاعان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهدای این نیرو عرضه تهنیت دارد. 

وی افزود: سفر امروز من به مسکو به دعوت رسمی رئیس مجلس دومای روسیه انجام می‌شود. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره تأکید بر روابط راهبردی با کشور روسیه داشته‌اند و این تأکید مستمر این اولویت برای ما وجود دارد که اولین سفرم به روسیه با توجه به دعوت صورت گرفته باشد. 

قالیباف گفت: یکی از برجستگی‌های این سفر آن است که در راستای مسائل راهبردی حامل پیام مهمی در همین چارچوب هستم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خرسند هستم که بگویم روابط بین تهران و مسکو در حوزه مسائل اقتصادی و سیاسی، مسائل دفاعی و امنیتی، در حوزه مسائل صنعتی، فناوری، علمی و دانشگاهی بسیار مناسب و خوب است. 

وی  گفت: روابط دوجانبه مخصوصا روابط بین پارلمان‌های ایران و روسیه که کمیسیون عالی مشترک دو کشور که به ریاست رؤسای دو مجلس اداره می‌شود و پیگیری می شود توانسته این روابط را عمق ببخشد و بسیار تأثیرگذار باشد و منجر به توسعه و تعمیق روابط دوجانبه و حتی روابط بین المللی شده است. 

قالیباف اضافه کرد: مشترکات زیادی بین ایران و روسیه در زمینه مسائل منطقه‌ای و جهانی وجود دارد؛ این مشترکات فراوان ما را به این سمت هدایت می‌کند که بتوانیم این نگاه مشترک و فرصت‌هایی که وجود دارد اعم از فرصت‌های منطقه‌ای و جهانی با هماهنگی بیشتر و در جهت ساختارهای مناسب‌تر با فرصت‌هایی که امروز وجود دارد توسعه دهیم؛ چراکه این کار به نفع روابط دو کشور و مردم منطقه و به نفع حرکت‌های صلح‌طلبانه جهانی است، ان‌شاءالله بتوانیم پیش ببریم. 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما در این سفر ملاقات با رئیس مجلس دومای روسیه و سنای روسیه دیدار خواهیم کرد ضمن این که ملاقات‌هایی هم با مقامات عالی رتبه دولتی خواهیم داشت که رایزنی‌های خود را در رابطه با مسائل دوجانبه مطنقه‌‌ای و جهانی خواهیم داشت. 

وی در پایان اظهارامیدواری کرد که این سفر برای تعمیق روابط راهبردی دو جانبه و منطقه‌ای و جهانی تأثیر بالایی داشته باشد.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس