19 دی: رییس جمهور با بیان اینکه اجرای طرح‌های اشتغال روستایی لازم بود، گفت: در سه سال اخیر طرح های بسیار زیادی در زمینه اشتغال روستاییان انجام و ۲۶۲ هزار اشتغال روستایی تامین شده است‌.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر امروز در مراسم ویدئو کنفرانس افتتاح طرح های عشایری و روستایی با تبریک ایام دهه فجر و ابراز خرسندی از افتتاح طرح های روستایی، اظهار کرد: این افتتاح ها به معنای تحول بسیار مناسب در روستاها است. همه دولت ها پس از انقلاب اسلامی به روستاییان کمک کرده‌اند ولی در دولت تدبیر و امید کار فوق‌العاده‌ای در روستاها انجام شد. در بخش های آب، برق، گاز، راه، مدارس، بهداشت، ارتباطات، بومگردی و صنایع دستی و میراث فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده است. 

وی ادامه داد: در اواخر دولت یازدهم احساس کردیم در زمینه اشتغال روستایی کمبودهایی وجود دارد  هرچند در زمینه کشاورزی و خدمات، اقدامات خوبی به روستاها انجام شده بود. در دولت تدبیر بیشتر از کل تاریخ ایران، کار به روستاها رسید. تا قبل این دولت ،۱۴ هزار روستا گاز داشتند اما اکنون ۳۲ هزار روستا گاز دارند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه نیاز بود شرایط اشتغال روستایی بهتر شود، خاطرنشان کرد:  ۱/۵ میلیارد دلار سرمایه با اجازه مقام معظم رهبری برای اشتغال روستاها اختصاص دادیم و امروز این طرح سه ساله شده است و در این سه سال بیست هزار میلیارد تومان وام در اختیار روستاییان عزیز در بخش کشاورزی، صنایع دستی، خدمات یا صنایع کوچک قرار گرفته است. در گلخانه و پرورش آبزیان و بوم‌گردی اقدامات خوبی در روستاها شروع شده است. طرح اشتغال روستایی لازم بود و طرح های بسیار زیادی در زمینه اشتغال روستاییان انجام شده است و ۲۶۲ هزار اشتغال روستایی تامین شده است‌.

وی ادامه داد: فردا واکسیناسیون در ایران شروع می شود و فردا روز مبارکی است. این طرح طبق سند مصوب ستاد ملی کرونا به سرعت ادامه می یابد. امیدواریم سال آینده برای مردم ما سال بهتری باشد. من مطمئنم هستم تحریم هم شکست خورده است و سال آینده مردم ما شرایط بهتری خواهند داشت‌.

  • نویسنده :
  • منبع :