19 دی: بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در دهه فجر حدود ۳۱ هزار واحد مسکن مهر آماده بهره برداری شده که با احتساب واحدهای تکمیل شده قبلی، مجموع افتتاحات به ۲ میلیون و ۷۶ هزار واحد می رسد.

 از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر ۲ میلیون و ۴۵ هزار واحد افتتاح و ۳۰ هزار و ۶۶۶ واحد در دهه فجر به مرحله بهره برداری رسیده است. این پروژه که چهاردهمین سال اجرای خود را سپری می کند، به روزهای پایانی خود نزدیک می شود. محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی قول داده باقی مانده مسکن مهر تا پایان و اوایل سال آینده به اتمام می رسد.

طبق آخرین اعلام وزارت راه و شهرسازی، ۳۰ هزار و ۶۶۶ واحد مسکن مهر و ۲۱۳ پروژه در این بخش با اعتبار ۹۴۹ میلیارد تومان در حال افتتاح است. از مجموع ۳۰ هزار و ۶۶۶ واحد مسکونی مهر ۲۹۷۴ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، ۱۸۰۳ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۲۵ هزار و ۸۸۹ واحد در شهرهای جدید به بهره برداری می رسد.

واحدهای مسکونی مهری در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت شاملِ ۵۰۴ واحد به شکل اجاره‌داری ۹۹ ساله در آذربایجان‌شرقی، ۶۱ واحد اجاره‌داری حرفه‌ای و ۲۲۸ واحد به شکل تفاهم‌نامه سه جانبه در بوشهر، ۴۶۲ واحد اجاره داری۹۹ ساله و ۹۶ واحد به شکل تفاهم‌نامه سه‌جانبه در خراسان‌شمالی، ۱۲۶ واحد اجاره‌داری ۹۹ ساله و ۳۰۶ واحد به شکل تفاهم‌نامه سه‌جانبه در قزوین، ۱۲۷ واحد به شکل اجاره‌داری ۹۹ ساله و ۱۸۶ واحد به شکل تفاهم‌نامه سه‌جانبه در گیلان، و ۷۲ واحد به شکل اجاره‌داری ۹۹ ساله در استان مرکزی است.

جزییات واحدهای مسکونی مهر قابل افتتاح در شهرهای جدید

در مجموع ۲۵ هزار و ۸۸۹ واحد مسکونی مهر در شهرهای جدید در ۱۹ استان در حال افتتاح است. این گزارش حاکی است که ۱۲۸ واحد مسکونی مهر در شهر جدید بهارستان، ۱۹۳ واحد مسکونی مهر در شهر جدید بینالود، ۱۰ هزار و ۶۳۱ واحد مسکونی مهر در شهر جدید پردیس، ۷ هزار و ۹۴۱ واحد مسکونی مهر در شهر جدید پرند، ۱۹۶ واحد مسکونی مهر در شهر جدید رامشار، ۱۸۳ واحد مسکونی مهر در شهر جدید سهند، ۱۰۲ واحد مسکونی مهر در شهر جدید شیرین‌شهر، یکهزار و ۴۹۱ واحد مسکونی مهر در شهر جدید گلبهار، ۵ هزار و ۲۴ واحد مسکونی مهر در شهر جدید هشتگرد افتتاح می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا