19 دی: محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور، نسبت به آنچه که "برخورد قهرآمیز و سرکوب‌گرانه با گروه‌هایی از مردم در روز ۲۲ بهمن" خوانده، اعتراض کرد.

روز بیست و دوم بهمن ماه عده ای از هواداران احمدی نژاد در نارمک جمع شدند و از او در خواست کردند که در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شود.


اشاره احمدی نژاد به همین تجمع است. گزارشی از دخالت نیروهای امنیتی در این تجمع منتشر نشده است.

اما محمود احمدی نژاد در نامه خود خطاب به روحانی نوشته است: «متأسفانه از صبح روز ۲۲ بهمن، انبوه مأمورین با کمک لباس شخصی‌ها از فاصله دور کل محدوده میدان ۷۲ را به محاصره درآورده و با نصب موانع، راه را بر عبور و مرور مردم بستند. آنها با تهدید و ارعاب و بعضاً ضرب و شتم، مردم بی‌گناه را که با عشق به آرمان‌های انقلاب در تلاش برای حضور در مراسم بودند از نزدیک شدن به محدوده منع کرده و یا متفرق می‌کردند. شدّت برخورد به حدی بود که برخی از جانبازان حاضر در پشت موانع دچار مشکل تنفسی شدند.»

احمدی نژاد در این نامه وزارت کشور روحانی را متهم کرده و نوشته است: «بنا بر اطلاعات واصله با تشکیل یک ستاد در وزارت کشور از روز قبل از ۲۲ بهمن عناصر امنیتی ضمن تماس با گروه‌ها و افرادی که برای برپایی جشن در میدان ۷۲ اعلام آمادگی و یا دیگران را دعوت نموده بودند، آنان را تهدید به برخورد کرده و به طور جدی از انجام و حضور در آن مراسم برحذر داشته بودند.»

رییس جمهور پیشین مدعی شد: «روز ۲۲ بهمن چندین گروه از مأمورین با تجهیزات و دوربین‌های پیشرفته مستقیماً وضعیت میدان ۷۲ و اطراف آن را برای آن ستاد و دیگر مراکز امنیتی پخش می کردند.»

او از وضعیت اقتصادی کشور انتقاد کرده و افزود: «جنابعالی سوگند شرعی یاد کرده‌اید که از حقوق مصرّح مردم دفاع نمایید. آیا وقتی در موضوع جشن انقلاب، اینگونه برخورد می شود، راهی برای مردم جهت استفاده از حقوق گوناگون‌شان باقی می‌ماند؟»

احمدی نژاد در پایان نامه خود خطاب به روحانی تاکید کرد: «چنانچه این اقدامات با دستور و نظر جنابعالی نبوده است و یا اینکه شما با این اقدامات مخالفید، مردم انتظار دارند ضمن برخورد قاطع با عوامل این حادثه، نتیجه را به اطلاع عموم برسانید.»

  • نویسنده :
  • منبع : فرارو