19 دی: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: بیستم اسفند امسال، خط کشتیرانی بندرعباس به بندر لاذقیه سوریه آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبر،"کیوان کاشفی" گفت: طبق توافق صورت گرفته، ماهی یک‌بار کشتی‌های باری به‌طور منظم از ایران به سوریه حمل بار خواهند داشت که نخستین محموله در تاریخ بیستم اسفند به بندر لاذقیه ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی این خط، هماهنگی‌های لازم با ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه و سازمان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته اضافه کرد: قرار است در صورت نیاز این خط کشتیرانی به دو خط یعنی هر ۱۵ روز یکبار ارسال کالا به لاذقیه تبدیل شود، اما در ابتدای کار، یک‌بار در ماه صادرات به سوریه را به‌صورت منظم شروع می‌کنیم.

کاشفی گفت: قبلاً مشکل اصلی این بود که باید بار‌های صادراتی در بندرعباس دپو می‌شد تا اینکه به ظرفیت مورد نظر می‌رسید؛ در آن صورت کشتی به سمت بندر لاذقیه حرکت می‌کرد، اما اکنون این محدودیت زمانی و معطلی ۴۵ روز برداشته‌شده و هرماه به‌طور منظم کشتی لاینر به سوریه خواهد رفت.

وی افزود: این نظم در صادرات حتماً به حجم صادرات کمک خواهد کرد و اگر ظرفیت تجارت میان دو کشور بیشتر شود، خطوط کشتیرانی بیشتری به این موضوع اختصاص داده خواهد شد.

کاشفی ادامه داد: هیچ محدودیتی در اقلام صادراتی وجود ندارد ضمن اینکه این کشتی‌ها هم کانتینربر و هم فله‌بر است و صادرکنندگان در صورت تمایل می‌توانند سوریه را به‌عنوان مقصد کالای صادراتی خود انتخاب کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :