19 دی: سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز با بیان اینکه اولین مورد ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی در این استان شناسایی شد، نسبت به رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی توسط مردم و مسوولان هشدار داد.

دکتر علیرضا سلیمانی گفت: این بیمار کووید ۱۹ مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی چند روز پیش از شهرستان آبیک استان قزوین به بیمارستان شهرهشتگرد استان البرز انتقال داده شد که به رغم انجام اقدامات درمانی جان خود را از دست داد.

وی بیان داشت: نتایج آزمایشات پس از یک هفته نشان داد که این ویروس از نوع کرونای جهش یافته انگلیسی بوده  که خطری جدی برای البرز و کشور به شمار می رود.

سلیمانی گفت: با توجه به مشخص شدن نتایج آزمایشات، تمام اطرافیان این فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی تحت بررسی پزشکی و قرنطینه ای قرار گرفتند.

وی افزود: به دنبال مثبت بودن تست کرونای انگلیسی این فرد ، تمام کارکنان بیمارستان های استان البرز تحت مراقبت های ویژه قرار گرفته و اقدامات لازم در این زمینه به عمل آمده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان البرز با بیان اینکه بررسی پزشکی نوع جهش یافته انگلیسی کرونا زمانبر است، بیان داشت: برای بررسی ژنتیک ویروس باید عملیات توالی یابی انجام شود یعنی اینکه  تک تک ژن های ویروس باید در آزمایشگاه  مورد بررسی قرار گیرد.

سلیمانی ادامه داد: وقتی فردی به لحاظ کرونای انگلیسی  مثبت شود مورد بررسی های دیگر قرار می گیرد ضمن آنکه تشخیص این ویروس امکانات و تجهیزات پیچیده ای نیاز دارد.

وی تصریح کرد که بررسی آزمایشات و علل و چگونگی ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا حداقل یک هفته زمان نیاز دارد و نمونه ها در آزمایشگاه انستیتو پاستور باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت : با مشاهده شدن نمونه ویروس کرونای انگلیسی در البرز و مناطق دیگر کشور باید افزون بر تست آزمایشگاهی، مسائل دیگری مانند مسافرت به خارج از کشور بررسی می شود.

کرونای انگلیسی رنگ تفریح نیست، مردم جدی بگیرند

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا استان البرز که دارای تخصص بیماری های عفونی است با تاکید بر خودمراقبتی و رعایت شدید پروتکل های بهداشتی به مردم و مسوولان هشدار دارد که کرونای انگلیسی مانند موج های قبلی کرونا  زنگ تفریح نیست.

وی تاکید کرد که اگر ویروس کرونای انگلیسی شیوع پیدا کند ، بسیار شرایط سخت تر از موج های قبلی کرونا خواهد شد.

 سلیمانی از مردم خواست استفاده از ماسک را بیش از پیش جدی بگیرند و از حضور در مکان های پرازدحام پرهیز نمایند؛ زیرا سرعت انتقال ویروس کرونای انگلیسی به مراتب بیشتر از موج های قبلی کرونا است.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش های مدافعان سلامت  و مردم طی چند ماه گذشته در کشور و استان البرز فعال قابل تقدیر است،گفت: از این پس نیز انتظار می رود تا مردم با رعایت بیش از پیش پروتکل ها از شیوع ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان البرز  و کشور پیشگیری کنند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا