19 دی: رئیس جمهور آمریکا عصر شنبه پس از تبرئه شدن دونالد ترامپ از اتهام دامن زدن به شورش در کنگره در دادگاه استیضاح خود، در حالی دیده شد که با نوه‌های خود بازی رایانه‌ای «ماریو کارت» را انجام می‌داد.

به دنبال نتیجه ناامیدکننده محکمه ترامپ، بایدن 78 ساله به نظر می رسید که در حال فرار از این نتیجه است، زیرا او با خانواده اش به یک گیم نت در واشنگتن دی سی رفته بود.

در کلیپی که «نائومی» نوه 26 ساله اش در اینستاگرام استوری گذاشته است، رئیس جمهور آمریکا در حال رقابت با یکی دیگر از اعضای خانواده اش در کنسول Mario Kart Arcade GP است.

 

نائومی کلیپ کوتاه خود را با این توصیف زیرنویس کرد: «سرویس مخفی استثنا قائل شد و اجازه داد خودش رانندگی کند !!!»

وی افزود: «کمی بدون آمادگی ، اما او هنوز (به سختی) برنده شد.»

به نظر می رسید «جیل بایدن» نیز همان جا بود، زیرا یک زن بلوند در این ویدئو دیده می شود.

رئیس جمهور بایدن به گذراندن وقت با چهار نوه دختری اش - نائومی، فینگان 21 ساله، میزی 20 ساله و ناتالی 16 ساله مشهور است.

 

بایدن همچنین دو نوه پسری، رابرت جونیور 14 ساله و بو جونیور 10 ماهه دارد.

مجلس سنای آمریکا شب گذشته پس از بررسی استدلال‌ های موافقان و مخالفان دومین استیضاح دونالد ترامپ با 57 رای مثبت در مقابل 43 رای مخالف، با استیضاح رئیس جمهور پیشین مخالفت کرد. این در حالی بود که 7 سناتور جمهوری ‌خواه ترامپ را گناهکار تشخیص دادند. این بزرگ‌ترین ائتلاف دو حزبی در آرای استیضاح در تاریخ آمریکا بوده است. ولی برای پیروزی این استیضاح باید دو سوم سناتورها یعنی 67 نفر به آن رای مثبت می ‌دادند.

 

جو بایدن در بیانیه‌ای پس از شکست استیضاح ترامپ در مجلس سنا تصریح کرد حتی سناتورهایی که با محکومیت ترامپ مخالفت کردند، بر این نظرند که «او در تخلف شرم آور از وظیفه در حمله به ساختمان کنگره گناهکار است.»

با وجود به پایان رسیدن این استیضاح، همچنان ممکن است ترامپ با عواقب قانونی تلاش برای تغییر نتیجه انتخابات در جورجیا مواجه شود و کارگروه ‌هایی در کنگره به بررسی این حمله و از جمله شهادت شاهدان عینی احتمالی مشغول ‌اند. تحقیقات فدرال درمورد این شورش همچنان ادامه دارد و پرونده‌ های بسته‌ نشده ده‌ ها حامی ترامپ نیز همچنان در دست بررسی است.

  • نویسنده :
  • منبع : دیلی میل