19 دی: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: رسانه ملی باید نظارت بر برنامه سازی و الگوسازی را مورد توجه جدی قرار دهد.

آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس و معاونین رسانه ملی که در قم برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه صدا و سیما علاوه بر جذب مخاطب، ارائه آموزش ها، تربیت، پرورش و هدایت مردم است.

وی با اشاره به گزارش رئیس رسانه ملی افزود: تولید برنامه و آثاری در حوزه قیامت بسیار ارزشمند است، اینکه تلاش دارید باور کردن قیامت را در افکار عمومی ترویج دهید خوشحال شدم.

استاد سطوح عالی حوزه با تأکید بر ضرورت نظارت‌ها بر برنامه سازی و الگوسازی در رسانه ملی، تذکر و پیشنهادهایی را در حوزه آموزش به کودکان و نوجوانان و برنامه‌های کودک و نوجوانان ارائه داد.

وی با اشاره به نقش مؤثر رسانه ملی در آموزش‌ها و آگاهی رسانی درباره مقابله با کرونا، تصریح کرد: رسانه ملی با روشنگری و ارائه اطلاعات دقیق، مقابل افراط و تفریط‌ها در این حوزه بایستد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: این نقد به صدا و سیما وارد است که بودجه این سازمان به دولت وابسته است، لذا این وابستگی بودجه‌ای نباید موجب آن شود که رسانه ملی در نقد عملکردها کوتاهی یا چشم‌پوشی کند.

وی به کاهش انتقادات از مسئولان در بخش خبری بیست و سی اشاره و تصریح کرد: احساس می‌کنم 20:30، بیست و سی سابق نیست و آنهم احتمالا به خاطر عکس العمل‌ها و فشارها است که نباید باشد، چون مردم حق دارند واقعیات و انتقادات به حق از مسئولان را در رسانه ملی ببینند و بشنوند.

این مرجع تقلید با قدردانی از برنامه‌های خوب رسانه ملی تصریح کرد: امیدوارم در سایه لطف الهی توفیق این سازمان روز به روز بیشتر شود.

علی عسکری، رئیس رسانه ملی در این ملاقات با ارائه گزارشی از عملکرد صدا و سیما به مقایسه بودجه این سازمان با رقبای جهانی خود پرداخت و گفت: رسانه ملی با وجود همه محدودیت‌های بودجه‌ای از نظر فنی خود را در سطح جهانی مجهز نگه داشته است و کارکنان این رسانه با غیرت تلاش دارند در میدان جنگ نرم مردانه ایستادگی کنند.

وی با تشریح ایده خود برای ساخت آثاری در حوزه قیامت تصریح کرد: اگر بتوانیم قیامت را به خوبی به مردم بشناسانیم مهم‌ترین مانع را در برابر شیاطین ایجاد خواهیم کرد و نور معنویت بیشتر و بیشتر متبلور خواهد شد.

رئیس رسانه ملی همچنین با ارائه گزارشی در خصوص تولید مجموعه تلویزیونی حضرت معصومه(س) تأکید کرد: این اثر از محصولات الف فاخر ویژه سازمان خواهد بود و امیدواریم با کیفیت بسیار خوب به آنتن برسد.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرگزاری حوزه