19 دی: زمان جدید بازی های تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی اعلام شد که بر این اساس شاگردان اسکوچیچ در فاصله ۱۲ روز چهار دیدار خود را به صورت متمرکز در یک کشور برگزار خواهند کرد.

پس از لغو برگزاری انتخابی جام جهانی قطر در مارس ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) کنفدراسیون فوتبال آسیا زمان جدید برگزاری این مسابقات به صورت متمرکز خبر داد.

برنامه بازی‌های تیم ملی ایران در انتخابی جام جهانی به این شرح است:

ایران - هنگ کنگ - ۳ ژوئن (۱۳ خرداد ۱۴۰۰)

ایران - بحرین - ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۱۴۰۰)

کامبوج - ایران - ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ۱۴۰۰)

ایران - عراق - ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۱۴۰۰)

این مسابقات به صورت متمرکز و به میزبانی یکی از کشورهای گروه C برگزار می‌شود و در صورت نبود میزبان، مسابقات در کشور ثالث (بی‌طرف) برگزار خواهد شد. تیم‌های حاضر در مسابقات ۳۱ می (۱۰ خرداد) وارد محل برگزاری مسابقات می‌شوند و در ۱۷ روز به رقابت می‌پردازند.

در صورتی که این مسابقات به صورت متمرکز برگزار نمی‌شد، ایران در چهار بازی باقی مانده خود، در سه دیدار میزبان و فقط در یک بازی مهمان می‌شد.

همچنین در نشست آنلاینی که امروز با حضور دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی و مهدی خراطی، رئیس دپارتمان تیم های با شین من گیل، رئیس کمیته مسابقات کنفدراسیون، عوض بیک، مسئول مسابقات کمیته مسابقات و پاول عضو کمیته مسابقات برگزار شد، فدراسیون فوتبال ایران آمادگی خود برای میزبانی این مسابقات را اعلام کرد.

مهدی خراطی، رئیس دپارتمان تیم های ملی درباره این نشست گفت: در این نشست نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران بر میزبانی رقابت‌ها به شکل رفت و برگشت تاکید داشتند و بر حق فوتبال ایران مبنی بر بهره مند شدن از ظرفیت میزبانی در سه مسابقه دور برگشت تصریح کردند. در نهایت، با توجه به همه گیری و افزایش شیوع کرونا در سطح جهان و تاکید کنفدراسیون مبنی بر سلامت مربیان، بازیکنان و دست اندرکاران مسابقات و مباحث مختلف صورت گرفته درباره ادامه برگزاری رقابت‌های انتخاباتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در نهایت مقرر گردید این مسابقات به احتمال بسیار زیاد به صورت متمرکز به میزبانی یکی از تیم های گروه C برگزار شود و در صورت عدم وجود میزبان از سوی تیم های حاضر در این گروه مسابقات در کشور بی طرف به انجام برسد.

وی ادامه داد: نشست کنفدراسیون فوتبال آسیا با سایر گروه‌های شرکت کننده فردا به پایان می‌رسد و نتیجه آن به صورت رسمی به فدراسیون‌ها اعلام خواهد شد.

خراطی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، ورود تیم‌ها به کشور میزبان ۳۱ ماه می سال جاری میلادی و خروج آن‌ها هم ۱۶ ژوئن خواهد بود و بنابراین مدت زمان برگزاری مسابقات ۱۷ روز تعیین شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :