19 دی: نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین از تصمیم دولت بایدن برای لغو اعلام دولت ترامپ مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه علیه ایران استقبال کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در صفحه توییترش در واکنش به اقدام آمریکا مبنی بر لغو اعلام دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا درباره بازگردانی تحریم های سازمان ملل علیه ایران نوشت: کسانی که از مکانیسم بازگردانی سریع تحریم ها(مکانیسم ماشه) و دیگر اقدامات مشابه در بیشترین حد ممکن و حتی بیشتر از حد سیاست فشار حداکثری کاملا شکست خورده، حمایت کردند، بدانند که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. اکنون زمان سیاست واقعی و دیپلماسی فرا رسیده است. 
اظهارات اولیانوف در پی این مطرح می شود که ریچارد میلز، نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه ۳۰ بهمن در نامه‌ای به شورای امنیت اطلاع داد که دولت جدید ایالات متحده اعلان دولت دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق مبنی بر بازگشت کلیه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را لغو  کرده است.


دولت دونالد ترامپ در ماه مه ۲۰۱۸ در اقدامی خلاف عرف بین الملل، از برجام خارج شد و مایک پمپئو وزیر خارجه او نیز در ماه اوت اعلام کرد که روند ۳۰ روزه در شورای امنیت به منظور بازگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران یا «مکانیزم ماشه» را کلید زده است.

تصمیم دولت بایدن برای عقب نشینی از اعلام فعال شدن مکانیسم ماشه به معنای لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران نیست و در همان دوره ترامپ نیز سازمان ملل تاکید کرد که تنها با درخواست آمریکا، بازگرداندن تحریم‌های این سازمان علیه ایران ممکن نیست.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا