19 دی: آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که کشورش برای احیای مذاکرات توافق هسته ای تلاش خواهد کرد و از طرف آلمان وزیر امور خارجه برای این ماموریت حاضر است.

مرکل که به طور وبیناری جمعه شب در نشست امنیتی مونیخ 2021 سخن می گفت، افزود: همچنان فرصت برای توافق هسته ای با ایران وجود دارد.
صدراعظم آلمان تصریح کرد: من تلاش خواهم کرد تحرکی در مذاکرات هسته‌ای ایران ایجاد کنم و باید مطمئن شویم مشکلی در رابطه با این پیش نیاید که «چه کسی قدم اول را برمی‌دارد».

صدر اعظم آلمان با تاکید بر اینکه همه گیری کرونا تنها با واکسینه شدن همگان در جهان حاصل می شود گفت: چند جانبه گرایی با رسیدن جو بایدن به ریاست جمهوری آمریکا تقویت شد.

آنگلا مرکل تصریح کرد: باید اطمینان حاصل شود که «کوواکس»، (نهاد هماهنگ کننده تهیه واکسن زیر نظر سازمان بهداشت جهانی) سریعا به واکسن دست خواهد یافت زیرا همه‌گیری کرونا وقتی شکست می‌خورد که همه در دنیا واکسینه شوند.

همزمان با اینکه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد «دستور دادم بیرون کشیدن نیروهای آمریکایی از آلمان متوقف شود و آمریکا برای بازگرداندن اعتماد در روابط با اروپا عزم جدی دارد»، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در سخنانی تقریبا همزمان، چنین واکنش نشان داد: حمایتم را از آنچه بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی امروز خود گفت، اعلام می کنم.

مرکل افزود: آلمان متعهد به تقویت همکاری در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

صدر اعظم آلمان گفت: گروه ۷ در نشست امروز بر ضرورت وحدت تلاش ها در مقابله با کرونا تاکید کرد.

صدر اعظم آلمان در باره سوریه نیز گفت: ما بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید داریم.

مرکل ادعا کرد که روسیه مسبب تنش است و گفت: روسیه نزاع های مستمر را در بسیاری از مناطق جهان باعث شده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا