19 دی: دبيركل مجمع ايثارگران گفت: نوع برخوردی که اکنون با پرونده عیسی شریفی، قائم مقام قالیباف، شهردار پیشین تهران، شاهد آن هستیم با اتفاقی که در دوره شهرداری کرباسچی دیدیم متفاوت است. با اتفاق دوران آقای کرباسچی، یک سریال تلویزیونی ساختند اما در مورد پرونده عیسی شریفی حتی یک کلیپ هم بازنشر نشده که قضیه چه چیزی بوده و به کجا رسیده است.

«جواد امام»، چهره سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با سایت نواندیش، در پاسخ به این سوال که چرا به تخلفات عیسی شریفی، قائم مقام قالیباف در شهرداری، به صورت شفاف بررسی نمی شود و چرا اینقدر حاشیه امن دارد؟ گفت: بنده در جریان جزییات پرونده شریفی نیستم و در مقام رسیدگی هم نبوده ام اما فکر می کنم که باید مدعی العموم پاسخ این سوال را بدهد چراکه به این پرونده رسیدگی کرده است و نیاز بود با شفافیت به آن می پرداخت و به ابهامات پاسخ می داد تا برخی شائبه ها از بین می رفت.

او وظیفه شهرداری تهران را در این باره مهم تلقی کرد و گفت: به هر حال شهرداری تهران یکی از ذی نفعان و مدعیان این پرونده است بنابراین اتفاقاتی که رخ داده به واسطه مسئولیتی که در شهرداری برعهده داشته بوده است. به نظر می رسد که شهرداری تهران تاکنون نسبت به این موضوع، آنگونه که باید به صورت شفاف عمل و اقدام می کرد، عمل نکرده است البته به نظر می رسد ملاحظاتی را هم در نظر گرفته اند چه آنکه آقای قالیباف، در حال حاضر رئیس مجلس است و اصطکاک هایی که ممکن بود این پرونده با نیروهای مسلح قرار بگیرد.

مديرعامل بنياد باران عنوان کرد: آنچه که مسلم است این است که اتفاقی رخ داده تخلف و جرمی صورت گرفته است اینجاست که دستگاه قضایی باید در این باره شفاف سازی کند تا نسبت این جرم و دامنه و ارتباطش هم با نیروی مسلح و شائبه هایی که با اشخاص دیگر مطرح است پاسخ داده شود تا به هر حال جامعه و افکار عمومی هم تکلیفشان را با این نوع پرونده ها بداند.

جواد امام تاکید کرد: بنده بر این باورم که هر چه ما بیشتر با این نوع موضوعات شفاف برخورد کنیم هم جامعه تکلیفش مشخص است و هم با آبروی اشخاص و شأن و اعتبار دستگاه ها کمتر اصطکاک پیدا می کند.

وى با بیان اینکه اگر این پرونده به یک سرانجامی برسد هم بسیاری از ابهامات برطرف می شود و هم اینکه مردم امیدوار می شوند به این که دستگاه قضا عادلانه کار می‌کند، ابراز کرد: بخش دیگر این است که به هر حال در این موضوع با توجه به عدد و رقم هایی که مطرح می شود و با پرونده هایی که در گذشته در همین حوزه مطرح بوده، نوع برخوردی که شاهد آن هستیم با اتفاقی که در دوره شهرداری کرباسچی دیدیم متفاوت است. با اتفاق دوران آقای کرباسچی، یک سریال تلویزیونی ساختند اما امروز به نظر می رسد که پرونده عیسی شریفی قائم مقام قالیباف به اندازه یک کلیپ هم بازنشر نشده که قضیه چه چیزی بوده و به کجا رسیده و این عدد و ارقام به چه معناست و دامنه این پرونده تا کجاست و چه افراد دیگری در این پرونده دخیل هستند. به هر حال باید در این باره شفاف سازی صورت گیرد.

او ادامه داد: اگر در این پرونده شفاف سازی صورت نگیرد اساسا دستگاه ها و سازمان های مجری و هم ناظر و هم کارگزاران نظام زیر سوال هستند مگر اینکه به صورت دقیق و واضح بیایند مشخص و اعلام کنند ابعاد این پرونده چه بوده است اما اگر این شفافیت صورت نگیرد باید به افکار عمومی حق بدهیم که نسبت به همه چیز بدبین شود.

  • نویسنده :
  • منبع :