19 دی: معاون اول قوه قضاییه درباره حواشی پیرامون خانواده‌اش گفت: موضوعات مطرح پیرامون خانواده‌ام کذب محض است.

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه مراسم تحلیف مشاوران خانواده قوه قضاییه و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره حواشى مطرح شده پیرامون خانواده خود اظهار کرد: این موضوع کذب محض است و در فرصت بیشترى درباره آن توضیحات خود را ارائه خواهم کرد.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره وضعیت زندانیان کشور و حواشی که پیرامون فوت بهنام محجوبی مطرح شده بود گفت: زندان محدودیت‌هاى خاص خود را دارد و زندانیان ما نسبت به دنیا از جهات مختلف وضعیتشان بهتر است و هزینه اى که براى درمان و بهداشت خرج کرونا مى شود، بسیار بالا و قابل توجه است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: ارفاقاتی که به زندانیان در ایران داده می‌شود، تقریبا بی نظیر است و هیچ کجا به اندازه ایران ارفاق ندارد.

وی با بیان اینکه معتقدم وضع ما خیلى بهتر از دیگر کشور‌ها است گفت: ما به دنبال آن هستیم تا از ورود زندانیان به زندان جلوگیرى کنیم، البته لازمه آن این است فرد مرتکب جرم نشود و اگر شد به زندان نرود.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اگر تعداد زندانیان نسبت به ظرفیت زندان زیاد باشد امکان تفکیک کامل نیست و برای طبقه بندى کامل نیازمند کمک دولت و مجلس است گفت: الزاما در مجلس درباره این موضوع تلاش شد و خیلى از حبس‌ها کاهش پیدا کرد و اکنون تکیه بر مجازات هاى جایگزین است.

  • نویسنده :
  • منبع :