19 دی: رئیس هیئت مدیره انجمن مجریان ذیصلاح گفت: ساخت سازه‌های استاندارد توسط مجریان داری صلاحیت لازم و قانونی نقش مهمی در توسعه کشور دارد.

همزمان با فرارسیدن روز مهندس، همایشی با حضور مسئولان و مهندسین استان توسط انجمن مجریان استان قم در سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان قم برگزار شد.

در این مراسم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور جمعی از مسئولان سازمان نظام مهندسی، انجمن مجریان ذیصلاح و پیشکسوتان مهندس عرصه اجرا برگزار شد، مهندس محمدحسین فرزی دبیر انجمن مجریان ذیصلاح ضمن تبریک روز مهندس و خوشامدگویی به مهمانان، گزارشی از عملکرد و موفقیت‌های انجمن و مجریان ذیصلاح ارائه کرد که شامل موارد ذیل است:

*ایجاد تشکل رسمی انجمن
*ایجاد اتحاد عمومی و اقبال گسترده و سراسری مجریان در پیوستن به انجمن
*عقد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی و ارتباط پویا با اصناف و صنایع مرتبط با ساختمان
* ارائه مشاوره فنی و حقوقی به مجریان و کارفرمایان
* نظارت، آموزش و ارتقای کیفیت اجرای پروژه‌ها توسط مجریان ذیصلاح
* عملیاتی کردن سایت انجمن مجریان استان قم با هدف بهره‌گیری کارفرمایان و مجریان

 

حمایت سازمان نظام مهندسی ساختمان از مجریان ذیصلاح

مهندس امین مقومی، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم در ادامه این مراسم ظهار کرد: سازمان نظام مهندسی از قشر مجریان ذیصلاح حمایت کامل دارد و امید دارد با حضور انجمن پیشرفت بزرگی در بهبود کیفیت ساخت اتفاق بیافتد.

وی خاطرنشان کرد حدود یک سال است تفاهمنامه بین سازمان نظام مهندسی و انجمن مجریان ذیصلاح منعقد شده و به‌زودی توسعه همکاری‌ها بین انجمن و سازمان اتفاق خواهد افتاد.

 

مهندس حمید محمدی، رئیس هیئت مدیره انجمن نیز در این مراسم اظهار داشت: با توجه به اهمیت گام دوم انقلاب و منویات رهبر معظم انقلاب و همچنین برنامه دوم توسعه کشور عزیزمان، نیاز هر چه بیشتر به پیشرفت در تمام عرصه‌ها احساس می‌شود که موضوع ساختمان و ساخت سازه‌های استاندارد توسط مجریان داری صلاحیت لازم و قانونی از این مهم جدا نیست.

وی افزود: انجمن مجریان ذیصلاح استان قم در راستای تحقق این امر و اجرای هرچه بهتر ساخت و اجرای ساختمان‌ها توسط مهندسین ذیصلاح و حمایت از آنها و همچنین ایجاد نظم و یکپارچگی در نحوه ارائه خدمات به مالکین و مردم شریف استان قم تشکیل شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن مجریان ذیصلاح تأکید کرد ما پیشگامان این مبحث قانون هستیم. بدیهی است ادامه این روند و استفاده از مجری برای سایر رده‌های ساختمان در اسکلت و همچنین در سایر قسمت‌های ساختمان مانند معماری، برق و تأسیسات در گرو موفقیت و رضایت مردم و مسئولان شهر از شروع این مبحث می‌باشد که این امر بر عهده ما مجریان پیشگام است.

وی اظهار کرد: همچنین نکته‌ای که حائز اهمیت است، حمایت سازمان نظام مهندسی، اداره راه و شهرسازی و شورای اسلامی شهر و شهرداری و سایر دستگاه‌های مرتبط با امر اجرا و ساخت و ساز شهری است.

محمدی افزود: باید طوری خدمات ارائه داد که در فرهنگ عمومی، ساختمان‌های دارای مجری ذیصلاح در نوع ساخت، خدمات و کیفیت با رعایت استانداردها، کنترل و مدیریت قیمت تمام شده مورد اقبال عمومی قرار گیرد و این امر جز با تلاش حداکثری و رعایت تمام قوانین و بخشنامه‌های مجریان ذیصلاح توسط شما همکاران مجری حاصل نمی‌شود.

در ادامه این مراسم، دوره آموزشی با موضوع کسورات قانونی مربوط به بیمه تأمین اجتماعی در قراردادهای مجریان ذیصلاح توسط احمد آقازیارتی رئیس اداره درآمد سازمان تأمین اجتماعی استان قم برگزار شد.

در پایان نیز، جلسه پرسش و پاسخ با حضور جمعی از مجریان ذیصلاح استان قم برگزار شد.

 

 

  • نویسنده :
  • منبع :