19 دی: دکتر نمکی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با سفر به قم با تعدادی از مراجع عظام تقلید و علما دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی امروز جمعه در دیدار وزیر بهداشت که به قم سفر کرده است، با تقدیر از تلاش‌های یک ساله تیم درمان و جامعه پزشکی برای مهار و درمان ویروس کرونا تصریح کرد: این تلاش ها قطعاً در نزد خداوند ماجور هست و اجر بزرگ و اجر عظیم برای آنها در نظر گرفته می شود.

وی توجه به دستورات علمی را جزو مسائل اساسی دین دانست و گفت: همه ما موظفیم در خصوص مسائلی که از سوی جامعه علمی کشور مطرح می‌شود توجه داشته و دیگران را نیز به رعایت این مسائل تشویق کنیم.

این مرجع تقلید گسترش علوم پزشکی را مدیون وجود بیماری ها دانست و یادآور شد: وجود ویروس کرونا جامعه پزشکی و جامعه علمی ما را پویاتر و فعال تر کرده و دانشمندان ما امروز توانستند در زمینه درمان این بیماری موثر بوده و برای تولید واکسن جزو اولین‌ها در دنیا باشند.

 

آیت الله العظمی مکارم شیرازی نیز در دیدار وزیر بهداشت ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا بر رعایت دستورات بهداشتی توسط همگان تأکید کرد.

کادر سلامت مجاهدین فی سبیل الله هستند

آیت الله العظمی سبحانی نیز در دیدار وزیر بهداشت با تأکید بر توجه هر چه بیشتر به رفع مشکلات جامعه سلامت، گفت: اکنون که سلامت جامعه در معرض خطر جدی است، کادر سلامت مجاهدین فی سبیل الله به شمار می آیند.

این مرجع تقلید افزود: سعی کنید تا جایی که ممکن است وضعیت معیشتی و اقتصادی کادر بهداشت و درمان ساماندهی و مشکلات آنها برطرف شود.

آیت الله سبحانی با قدردانی از تلاش‌های جامعه سلامت، گفت: مردم با دعا و توجه و البته با رعایت مسائل بهداشتی باید بکوشند تا هر چه زودتر مشکلات برطرف شود.

 

پیشرفت‌های کشور در مقابله با کرونا نادیده گرفته نشود

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین امروز با تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله و امام جمعه قم دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله سیدمحمد سعیدی در این دیدار اظهار کرد: توجه به مسائل بهداشتی در کنار مسائل معنوی مهم بوده و موجب می‌شود تا بتوانیم با این ویروس مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مسائل بهداشتی در کنار مسائل معنوی از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: دشمنان نمی‌خواهند پیشرفت کشور را ببینند اما همگان دیدند که در عرصه های مختلف چه پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

امام جمعه قم با بیان اینکه مراجع عظام تقلید از ابتدای شیوع این بیماری همواره بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید داشتند، تصریح کرد: پیشرفت‌های کشور در مقابله با کرونا نباید نادیده گرفته شود و این پیشرفت ها ثمره غیرت ایرانی است.

آیت الله سعیدی در بخش پایانی سخنان خود از تلاش ها و خدمات کادر درمان در حفظ سلامت جامعه تقدیرکرد.

دکتر نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه علما و مراجع تقلید بیشترین حمایت را از مجموعه بهداشت و درمان یافته است، تصریح کرد: خوشبختانه موضوع کنترل ویروس جهش یافته در حال انجام است که به حمدالله تا حد مطلوبی این ویروس کنترل شده است.

وی همچنین از خدمات مجموعه دانشگاه علوم پزشکی قم و دکتر قدیر رئیس این دانشگاه در عرصه مقابله با ویروس کرونا تقدیر کرد.

برگزاری جلسه ستاد کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم از دیگر برنامه‌های سفر وزیر بهداشت به قم است.

  • نویسنده :
  • منبع :