19 دی: امام جمعه قم گفت: در مسئله برجام، آمریکا این معاهده را در ابتدا نقض کرد و اروپا هم به تعهدات خود عمل نکرد بنابراین هرگونه بازگشت به برجام باید بر اساس راستی آزمایی غربی ها و رفع تحریم های مورد توافق انجام بگیرد.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، افزود: چون آمریکا ابتدا از برجام خارج شده و آن را نقض کرده است نباید هیچ گونه مذاکره رسمی و غیررسمی دیگری با آنها انجام بگیرد.

وی ابراز داشت: از نظر جمهوری اسلامی ساخت سلاح هسته ای حرام است اما ما از میزان غنی سازی بالاتر برای رفع نیازهای علمی و صنعتی خود کوتاه نمی آییم و به دشمنان کینه توز باج نخواهیم داد.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: ما از مطالبات ملت ایران برای رشد و پیشرفت کشور در عرصه های مختلف هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد و با عنایت حضرت ولی عصر(عج)، ابتکار مقام معظم رهبری و دانشمندان خوش فکر خود از این مرحله هم عبور می کنیم و دشمنان خود را ذلیلانه مجبور به عقب نشینی خواهیم کرد.

وی همچنین بیان کرد: هیچ حزب و تشکیلاتی حق ندارد بر خلاف قوانین و احکام الهی قانون گذاری کند و وظیفه امروز علما بیان کامل احکام دین و جلوگیری از تحریف حقایق دین است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ادامه داد: طبق آیات قرآن کریم باید توان بازدارندگی خود را تا جایی که ممکن است افزایش دهیم و در سخن از معاهده با دشمنان هم باید از موضع قدرت با آنها وارد مذاکره شویم نه از موضع ضعف.

آیت الله سعیدی همچنین گفت: تلاش برای تحقق عدالت، مبارزه با زورگویان، مبارزه با مفاسد اخلاقی، به روز شدن تفکرات و قانون گذاری و غیره با پرهیز با تجدد و تحجر در گام دوم انقلاب اسلامی ضرورت دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: انسان باید از انجام گناهان کوچک خودداری کند چرا که همین گناهان کوچک است که بستر انجام گناهان بزرگ را به تدریج در وجود فرد به وجود می آورد.

امام جمعه قم با اشاره به درپیش بودن سالروز شهادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: اگر جامعه ای این بانو را به عنوان الگوی خود قرار دهد، از نظر معنوی و اخلاقی مشکلی نخواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا