19 دی: نماینده پیشین مجلس گفت: متاسفانه در حال حاضر ارکان مجلس درگیر کارهای انتخابات ریاست جمهوری شده و این به مجلس و یک جریان، لطمه می‌زند و تصمیم غلطی است.

«حمید رسایی»، نماینده سابق مجلس، در پاسخ به خبرنگار برنا در رابطه با حضور خود در انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم" گفت: ضمن اینکه یاد می کنیم از خانم رهبر و طلب مغفرت برای ایشان، برای انتخابات میان دوره ای مجلس در تهران، با توجه به شرایط به احتمال زیاد برای انتخابات مجلس کاندیدا می شوم. 

او در پاسخ به احتمال رای آوری ادامه داد: وظیفه من است که اگر کاری از دستم بر می‌آید و توان انجام آن را در خودم می بینم، اعلام آمادگی کنم. اما این که رای می آورم یا خیر به نظر مردم بستگی دارد. در انتخابات سال گذشته با وجود فضاسازی هایی که صورت گرفت به طوری که همه را ترساندند تا برخلاف لیست خاص رای ندهند، با اینکه مثل بنده و اقای یامین پور مورد حمایت این لیست نبودیم و هیچ حزب و جبهه ای هم از ما حمایت نکرد، اما نزدیک به سیصد هزار رای آوردیم. 

رسایی گفت: تکلیف من عرضه خودم است، اینکه جمع بندی مردم چه خواهد بود مسئله دیگری است، امیدوارم مردم با توجه به شناختی که دارند تصمیمی بگیرند تا منافع شان تامین شود. برای حضور در انتخابات به صورت مستقل شرکت می کنم. 

او در ادامه در رابطه با "ضعف های مجلس یازدهم" گفت:  مجلس فعلی تفاوت جدی با مجلس دهم دارد و چند گام پیش رو است. این مجلس  به نظر من موفق تر عمل می کند ولی در عین حال نقدهایی به مجلس وارد است. توقع مردم با توجه به شعارها و ترکیب  مجلس و جهت گیری مجلس بسیار بیشتر شده است.

رسایی افزود: البته مردم این مجلس را با شعارهایی که داده مقایسه می کنند نه با عملکرد مجلس قبل. الان مهم ترین مشکل مجلس این است که سرش بیرون مجلس است و یک راهبری در داخل مجلس وجود ندارد. برای همین روزی فوریت کلیات طرح شفافیت رای می آورد و دو روز بعد کلیات همان طرح رد می شود! 

رسایی مطرح کرد: اینها نشان می دهد در کف مجلس اختلال وجود دارد که ساماندهی و برنامه ریزی نمی شود؛ فراکسیون اصلی مجلس ضعف دارد. هر چند رئیس مجلس همه کاره مجلس نیست ولی رئیس مجلس اگر حضور، دغدغه و تسلطی بَر مجلس داشته باشد، می تواند بهتر آن را مدیریت کند، لاریجانی مجلس را در مشت خود گرفته بود. شفافیت جزو بزنگاه های مجلس است، اگر این مجلس به شفافیت رای ندهد پا بر روی خودش گذاشته است. متاسفانه در حال حاضر ارکان مجلس درگیر کارهای انتخابات ریاست جمهوری شده و این به مجلس و یک جریان،  لطمه می زند و تصمیم غلطی است. 

او در پایان گفت: برخلاف سیاست مقام معظم رهبری که بر مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح تاکید داشتند متاسفانه اخباری که به گوش می رسد حکایت از این دارد یک جریانی به دنبال، حذف مناظره های انتخاباتی است تا مناظره ها این دوره برگزار نشود که این تصمیم برخلاف سیاست اعلام شده رهبری و بر خلاف مصالح ملی است. در ایامی که کرونا غالب است و امکان برگزاری میتینگ های انتخاباتی وجود ندارد، لغو مناظره ها تصمیم غلطی است. امیدوارم کسانی که تصمیم گیر هستند در برابر تلاش این جریان بایستند.

  • نویسنده :
  • منبع :