19 دی: طی تفاهم‌نامه منعقد شده بین استانداری قم و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با سرمایه‌گذاری ایجاد شده ۱۳ هزار فرصت شغلی در استان قم ایجاد می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) امروز سه‌شنبه در سفر خود به استان قم و مراسم انعقاد یک تفاهم‌نامه فی‌مابین استانداری و این ستاد گفت: ما در استان‌های مختلف کشور در زمینه تأمین زیرساخت‌های روستایی، مدرسه‌سازی و همچنین تولید و اقتصاد ورود خوبی داشتیم اما در استان قم که در واقع مادر انقلاب است و انقلاب از این شهر مقدس شروع شده عملکرد ضعیفی داشتیم، لذا با پیگیری استاندار قم قرار است طی این تفاهم‌نامه منعقد شده ۳۰ هزار میلیارد ریال در قم سرمایه‌گذاری و ۱۳ هزار فرصت شغلی نیز ایجاد کنیم.

محمد مخبر افزود: با توجه به ظرفیت بالای اقتصادی استان و طی گزارش‌های ارائه شده در زمینه سه‌شنبه‌های اقتصادی، ۴ هزار میلیارد ریال دیگر با هدف احیای واحدهای راکد و تعطیل در قم اختصاص داده می‌شود و امید است ظرف یک سال این ۱۳ هزار فرصت شغلی در قم ایجاد و فراهم شود.

به گفته وی، هیچ موضوعی مهم‌تر از اشتغال نیست دشمن معیشت مردم را نشانه گرفته و قصد دارد در بین مردم و ملت یاس از نظام را فراهم کند این تفاهم‌نامه دستاوردهای مهم اقتصادی و اشتغال به همراه خواهد داشت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران کرونا در کنار فشارهای اقتصادی در کشور، گفت: در حالی که کشور با تحریم ظالمانه روبرو بود در زمان شیوع کرونا در برخی موارد ایران اسلامی در مقابله با کرونا جزو کشورهای رده اول تا سوم بود و در شرایط سخت تحریم و در زمانی که ما به شدت به تجهیزات حفاظتی و ماسک نیاز داشتیم خط تولید ماسک را ایجاد و اکنون می‌توانیم به جرأت بگوییم که تولید ماسک مازاد را به کشورهای دیگر هم می‌توانیم صادر کنیم.

مخبر با اشاره به آزمایش واکسن برکت از سوی این ستاد بیان کرد: در تولید واکسن ۶ کشور در دنیا وارد عمل شدند که ایران هم جزو این کشورها است؛ ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) واکسن برکت را با کمک نخبگان ایرانی در دست مطالعه دارد و تاکنون نتایج رضایت بخشی به همراه داشته و امیدواریم این واکسن بتواند در آینده نزدیک وارد فاز مطالعه انسانی شود.

نقش ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در ساخت ۱۶۰ هزار مسکن در کشور

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به مشارکت این ستاد در ساخت ۱۶۰ هزار مسکن در کشور، گفت: در کنار تأمین یک معیشت مطلوب تأمین مسکن از نیازهای اساسی مردم است با توجه به تغییر سبک زندگی مردم تولید مسکن در کشور باید افزایش یابد و این ستاد تاکنون در فازهای مختلف تأمین زمین، ساخت و مشارکت ۱۶۰ هزار مسکن در کشور نقش اساسی داشته است.

مخبر افزود: متأسفانه کشور در زمینه تولید و صنعت مسکن عقب است و باید با بهره‌گیری از مهندسان مطلوب و نیروی انسانی خبره‌ای‌ که داریم در این زمینه ورود نماییم زمان تولید مسکن هم باید کاهش یابد هرچه زمان ساخت ساز کم شود قیمت تمام شده مسکن هم کاهش خواهد یافت.

وی طرح اقدام ملی مسکن از سوی دولت را یک طرح بزرگ و مهم برشمرد و افزود: این طرح مهم و بزرگی است و ما از ۳۰۰ هزار طرح اقدام ملی ۱۰۰ هزار واحد را متقبل و مشارکت داریم و اکنون طبق یک تفاهم‌نامه با استانداری در ایجاد ۱۸۰۰ واحد مسکن طرح اقدام ملی پروژه برکت مشارکت می‌کنیم.

مشارکت در راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد تولید چادر مشکی در قم

استاندار قم نیز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و استانداری قم گفت: بزرگ‌ترین واحد تولید کننده چادر مشکی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در قم ایجاد و این محصول به عنوان یکی از اجزای بسته سوغات استان به بازارهای داخلی و بین‌المللی به عنوان برند شهر قم عرضه می‌شود.

بهرام سرمست بیان کرد: در رابطه با جهش تولید در خصوص احیای برخی از واحدهای راکد و نیمه راکد تفاهم‌نامه‌های خوبی را خواهیم داشت و به ویژه من از آقای دکتر مخبر و همکارانش تشکر دارم که درخواست سفر به قم را پذیرفتند و در این سفر ما تفاهم‌نامه‌ای را خواهیم داشت.

به گفته وی، بزرگ‌ترین کارخانه تولید چادر مشکی به عنوان برند شهر کریمه اهل بیت(ع) که به لحاظ اقتصادی با توجه به این که در کشور بر اساس برآورد انجام شده سالانه ۸۰ میلیون مترمربع چادر مشکی وارد می‌کنیم در حالی که مجموع تولید ما در داخل رقمی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون متر مربع است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

استاندار قم افزود: با احداث این واحد ۱۸ میلیون متر مربع سالانه چادر مشکی در کشور تولید خواهد شد و این طرح برای ۲ هزار تن اشتغال ایجاد می‌کند؛ مجموع اعتباری که بر اساس تفاهم‌نامه برای احداث این واحد در نظر گرفته شده است بیش از یک هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان خواهد بود که سرمایه‌گذاری بسیار چشمگیر و تحول آفرین خواهد بود؛ ما این موضوع را پیگیری کردیم که به لطف خدا مورد موافقت و استقبال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در کنار این موضوع ما پیگیر ثبت ملی شهر مقدس قم به عنوان شهر ملی انگشتر بودیم که خوشبختانه این موضوع نیز پیگیری شد.

مشارکت در تولید یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی

سرمست با اشاره به مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام در طرح اقدام ملی مسکن قم بیان کرد: در ادامه این سفر نیز ما برنامه کلنگ زنی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن را خواهیم داشت که بر اساس آن یک هزار و ۸۴۲ واحد قرار است در سایه این طرح مشارکتی در استان با ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار اجرایی شود که این نیز اقدام مهمی به شمار می‌آید.

گفتنی است؛ بازدید و امضای تفاهم‌نامه حمایتی خرید محصولات برای پروژه‌های ستاد اجرایی از شرکت تیز سنگان مستقر در شهرک صنعتی محمودآباد، بازدید از طرح توسعه شرکت قم آلیاژ در شهرک صنعتی شکوهیه، ‌اعلام آغاز عملیات اجرایی ایجاد واحد تولید چادر مشکی در شهرک صنعتی شکوهیه، اعلام آغاز عملیات اجرایی ساخت یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکن ملی توسط عمران ستاد و بازدید از شرکت دانش بنیان باسلام در دانشگاه شهاب دانش از جمله برنامه‌های اعضای ستاد اجرایی حضرت فرمان امام(ره) در قم بود.

  • نویسنده :
  • منبع : تحلیل بازار