19 دی: رئیس جمهور با بیان اینکه افزایش سفرها در ایام نوروز موجب افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در کشور شده است، گفت: مسافران حتی الامکان سفر خود را کوتاه و به منزل بازگردند.
نخستین جلسه کمیته های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا در سال جدید، روز چهارشنبه با حضور رئیس جمهور و روسای کمیته های تخصصی برگزار و در این جلسه گزارش کاملی از وضعیت میزان سفرهای نوروزی، مدیریت بیماری در سراسر کشور براساس طرح نوروزی، وضعیت رنگ بندی شهرهای کشوروهمچین روند واکسیناسیون، ساخت واکسن داخلی و تامین واکسن خارجی ارائه شد.

براساس گزارش قرارگاه عملیاتی کرونا، افزایش سفرهای نوروزی و جدی گرفته نشدن رعایت پروتکل های بهداشتی موجب شده که در برخی از شهرها آهنگ رشد ابتلا و بستری به گونه ای باشد که رنگ این شهرها از آبی به نارنجی و قرمز تغییر کرده و شاهد افزایش تعداد شهرهای نارنجی و قرمز در کشورهستیم که این وضعیت موجب افزایش نگرانی است.

رئیس جمهوربا اشاره به گزارش قرارگاه عملیاتی درمورد افزایش سفرهای نوروزی برغم هشدارها و درخواست از مردم برای سفر نکردن، گفت: با توجه به اینکه در پایان اسفند ماه بسیاری از شهرها وضعیت به نسبت آرامی داشتند ورنگ بندی آنها قرمز و نارنجی نبود؛ محدودیتی برای سفر ایجاد نشد اما توصیه قرارگاه و مسئولین، سفر نکردن به این شهرها بود که مبادا با موج جدیدی مواجه شویم.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه با عمل به توصیه قرارگاه عملیاتی ازمردم خواسته شد که از سفر در ایام نوروز خودداری کنند، گفت: هنوز هم توصیه به مردم این است که اولویت آنها سفرنباشد و اگربه هردلیلی اقدام به مسافرت کرده اند سفرخود را کوتاه کنند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای هفته های آینده نیز توصیه اکید به مردم، خودداری از سفر است، افزود: از کسانی که تصمیم به سفر دارند می خواهیم در برنامه سفر خود تجدید نظر کنند و اگر به هر دلیلی ناگزیر به سفر هستند، با رعایت حداکثری پروتکل ها از تجمع و دورهمی ها پرهیز کنند و نگرانی ها و هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند.

در ادامه این جلسه گزارش روند واکسیناسیون براساس اولویت های تعیین شده در سند ملی واکسیناسیون، مراحل تولید واکسن های داخلی (برکت، فخرا، رازی و پاستور) و همچنین اقدامات انجام شده برای تهیه و تامین واکسن خارجی از برخی کشورها توسط کمیته بهداشت و درمان ارائه شد.

دکتر روحانی با قدردانی از تلاش ها و اقدامات انجام شده برای تسریع در تولید واکسن داخلی، اظهار داشت: اینکه توانسته‌ایم برغم همه مشکلات در تولید واکسن کرونا موفق عمل کرده و به مراحل نهایی نزدیکتر شویم، افتخار آمیز است و این موفقیت‌ها درحالی بدست آمده است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته و پیشرفته در علم پزشکی هنوز به واکسن مطمئن دست نیافته‌اند.

رئیس جمهور با ابراز امیدواری به اینکه با تولید واکسن داخلی و تامین واکسن خارجی مطمئن، تا پایان سال 1400 امکان واکسینه شدن کل جامعه وجود داشته باشد، گفت: بی تردید با ادامه روند تلاش ها، میزان همکاری مردم و تلاش دستگاه های مسوول، سال 1400، سال غلبه بر کرونا خواهد بود.


  • نویسنده :
  • منبع :