19 دی: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: با اتصال مدارس روستاهای فاقد ارتباطات ثابت به شبکه ملی اطلاعات کلیه مدارس قم از محل خدمات عمومی اجباری به شبکه ملی اطلاعات اتصال پیدا کردند.
به گزارش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، جواد غلام پور اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده و اعزام گروه‌های کارشناسی این اداره کل به روستاها، مناطقی که دارای پوشش ارتباطی ضعیف یا فاقد پوشش ارتباطی بوده شناسایی و پس از تامین اعتبار از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اتصال کلیه مدارس استان از محل خدمات عمومی اجباری به شبکه ملی اطلاعات برقرار شد.

وی افزود: در این طرح تعداد ۷۵۱ مدرسه به شبکه ملی اطلاعات وصل شده که ۲۰ مدرسه در ۲ ماهه اخیر بوده‌است.

غلام پور با بیان اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های این اداره کل برقراری زیرساخت‌های ارتباطی در مناطق روستایی و رفع مشکل‌های ارتباطی مردم و خدمت‌رسانی در بستر زیرساخت‌های ارتباطی است، تصریح کرد: ۱۴۶ مدرسه روستایی و ۶۰۵ شهری از اینترنت رایگان ۲ ساله از محل اعتبارات دولتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برخوردار شدند.

وی در ادامه با اشاره به اقدام‌های انجام شده طی ۲ مرحله طرح‌های «های‌وب» و «همت» تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و حمایت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۲ مدرسه از اپراتور های وب،‌ ۶ مدرسه از اپراتور ایرانسل و ۱۱ مدرسه نیز از اپراتور همراه اول از اینترنت ۲ ساله بهره مند شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :