19 دی: " محمد حمد الکویتی " رئیس امنیت سایبری امارات متحده عربی از همکاری امنیتی اطلاعاتی کشورش با رژیم صهیونیستی علیه حزب الله لبنان پرده برداشت.
به گزارش روز پنجشنبه تارنمای خبری فلسطینی "معا "، الکویتی در گفت وگو اختصاصی با روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" ضمن اعلام این مطلب افزود: در ماجرای حمله سایبری گروه موسوم به  Lebanese Cedar"" (درخت سدر لبنانی) در ژانویه گذشته امارات و رژیم اشغالگر قدس با یکدیگر درباره فعالیت‌های سایبری حزب الله لبنان به تبادل اطلاعات پرداختند.
الکویتی همچنین مدعی شد که گروه «Lebanese Cedar» وابسته به حزب ‌الله با استفاده از برنامه‌ها و فناوری‌های مرتبط با هکرهایی که به ادعای او با ایران مرتبط هستند، به سرورهایی در آمریکا، انگلیس، مصر، اردن، لبنان و رژیم صهیونیستی و بخش‌هایی از کرانه باختری نفوذ کرده‌ است.
وی افزود: امارات متحده عربی نیز در این حمله سایبری مورد هدف قرار گرفت که در ابتدا بخش خصوصی  این کشور متوجه آن شد و دولت ابوظبی سپس در همکاری با رژیم صهیونیستی متوجه قلمرو و دامنه این حمله شد.
رییس امنیت سایبری امارات افزود: همکاری‌های اطلاعات امنیتی زیادی با شریک اسراییلی داریم و این موضوع به ما اجازه می‌دهد تا در زمینه‌های مختلفی به تبادل اطلاعات بپردازیم.
به گفته او یکی از نشانه‌های روابط مستحکم امارات با رژیم صهیونیستی میزبانی دبی از کنفرانس امنیت سایبری این رژیم است که در نوع خود تا کنون بی سابقه است.
اخیرا امارات متحده عربی و بحرین روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند و به دنبال آن گزارش‌هایی مبنی بر سفر صهیونیست‌ها به امارات متحده عربی منتشر شد.
آمریکا، رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی و بحرین در ۲۳ مرداد ماه سال گذشته با انتشار بیانیه مشترکی از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط و آغاز روابط دیپلماتیک میان خود خبر دادند.
پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا امضا شد و بدین ترتیب امارات به رابطه چندین ساله غیرعلنی و محرمانه خود با صهیونیست‌ها شکل علنی و رسمی بخشید.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا