19 دی: معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، با تأکید بر اینکه محافل و مراسم حرم مطهر تا ۲ هفته فقط به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: کتابخانه، موزه و کلاس‌های آموزشی حضوری به مدت ۲ هفته تعطیل خواهد بود.
به گزارش آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، هادی محمودنژاد اظهار داشت: با توجه به دستور تولیت آستان مقدس، مبنی بر لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در این آستان مقدس، تمامی برنامه‌های حرم مطهر تا ۲ هفته به صورت غیرحضوری بر گزار می‌شود.

وی افزود: بنابراین شبستان نجمه خاتون(س) تعطیل، اجرای نماز جماعت در تمامی فضاهای مسقف ممنوع و تردد در شبستان امام خمینی(ره) با مدیریت حرم مطهر انجام می‌شود و فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از «ماسک» و تذکرات بهداشتی به زایران در تمام فضاهای حرم مطهر انجام می‌شود.

وی با اشاره به ساماندهی خادمان سلامت با مدیریت بهداشت و درمان حرم مطهر گفت: دستورالعمل‌های بهداشتی و شیوه اعمال آن به همه بخش‌های آستان مقدس ابلاغ و مقرر شده است که خودروهای زایربَر با دوسوم ظرفیت ارایه خدمت داشته باشند.

معاون اجرایی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: نظارت مستمر مدیریت بهداشت و درمان و نماینده دانشگاه علوم پزشکی بر تمامی اقدام‌های اجرایی آستان مقدس در حوزه‌های گوناگون انجام می‌شود.

محمودنژاد با اشاره به لغو مراسم حضوری ترتیل‌خوانی ویژه بانوان بیان کرد: بانوان می‌توانند برنامه ترتیل‌خوانی عمومی که با پخش زنده از شبکه سه تلویزیون همراه است را، دنبال کنند.

وی گفت: خطبه‌خوانی حرم مطهر تا اطلاع ثانوی تعطیل است و پذیرایی در مهمانسرا و برپایی سفره ماه مبارک رمضان در حرم مطهر ممنوع است و اطعام در قالب طرح مواسات و همدلی مومنانه با مراجعه به درِ منازل افراد انجام می‌شود و برنامه‌ریزی شده است که ۲۰۰ هزار پُرس غذا در طول ماه مبارک رمضان توزیع شود.

وی افزود: سخنرانی های قبل از نماز ظهر و مغرب به صورت مجازی و برنامه احکام‌گویی از رادیوی معارف دنبال و ترتیل‌خوانی عمومی نیز به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود و برگزاری نماز دوم مغرب و عشا در صحن صاحب الزمان(عج) حرم مطهر انجام نمی‌شود.

محمودنژاد خاطرنشان کرد: برنامه مناجات خوانی که قرار بود در شبستان نجمه خاتون(س) انجام شود، تعطیل و به صورت غیرحضوری از شبکه ملی پخش می‌شود.

معاون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت ویژه توسط خادمان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با همراهی زایران بتوانیم دستورالعمل‌ها را به شیوه مطلوب دنبال کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :