19 دی: رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان راه و شهرسازی قم گفت: در راستای برخورد با تخلفات در حوزه ساخت و ساز و ضوابط شهرسازی، سال ۹۹ دستور توقف ۱۵۰ پروژه در این استان صادر شد.
به گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان قم، اسماعیل اسدی با تاکید بر اینکه هرگونه ساخت و ساز بدون رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی تخلف محسوب می‌شود اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹ واحد نظارت عالیه از ساختمان های سطح شهر و استان قم بازدید مستمر به عمل آورده اند و بنا به گزارش های ارسالی ۱۵۰پروژه به دلیل تخلف در ساخت و ساز و مقررات ملی متوقف شد.

وی افزود: از مجموع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع پروانه صادر شده در سال گذشته در این استان تعداد ۷۴۲ بازدید، توسط ناظرین عالیه این اداره کل انجام شده‌است.

اسدی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده ناظرین عالیه می‌بایست ۲۵ درصد پروژه ها را مورد بازدید قرار دهند که این رقم در حدود ۵۰۰ بازدید است اما در سال ۱۳۹۹ خوشبختانه ۷۴۲ بازدید معادل ۳۰ درصد پروژه ها انجام شده است.

وی با اشاره به این که این بازدیدها در سطح کل استان انجام شده است، گفت: در سال‌جاری نیز بازدید از ۸۰۰ پروژه در سطح استان پیش بینی می شود.

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم اعلام کرد: شهروندان قمی می‌توانند هر گونه تخلف در ساخت و ساز را با مراجعه به سامانه نظارت عالیه امور مقررات ملی و کنترل ساختمان(سنامک) به نشانی https://snam.mrud.ir/ گزارش دهند.
  • نویسنده :
  • منبع :