19 دی: تیم فوتبال پرسپولیس که دیدار نخست خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا را با پیروزی پشت سر گذاشته بود، در دومین دیدار هم نماینده قطر را شکست داد تا صدرنشین گروه پنجم شود.
تیم فوتبال پرسپولیس از ساعت ۲۱:۳۰ شنبه شب مقابل الریان قطر در هفته دوم رقابت‌های گروه E لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا به میدان رفت که این دیدار با پیروزی سه بر یک پرسپولیس به پایان رسید. کمال کامیابی‌نیا نیا (۴۸)، شهریار مغانلو (۴۹ و ۵۷) برای پرسپولیس و نایف (۱۹) برای الریان قطر گلزنی کردند.

شاگردان یحیی گل محمدی که نخستین بازی خود در رقابت‌های مرحله گروهی را با پیروزی یک بر صفر مقابل الوحده امارات پشت سر گذاشته بودند برای رسیدن به گل در بازی با الریان قطر بازی مالکانه و سرعتی را در دستور کار قرار دادند.

هافبک‌های سرخپوشان ایران بازی مالکانه خود را با پاس‌های سرعتی به مهدی ترابی و امید عالیشاه آغاز کردند تا بتوانند شهریار مغانلو را در محوطه جریمه الریان صاحب موقعیت گل کنند.

این امر سبب شد تا خط دفاعی الریان که شجاع خلیل زاده بازیکن تیم ملی ایران نیز در بین آنها حضور داشت در دفع حملات پرسپولیسی‌ها دچار مشکل شوند.

شاگردان لوران بلان در الریان نیز برای رسیدن به دروازه حامد لک چاره‌ای جز استفاده از ضد حملات خود نداشتند. همین موضوع باعث شد تا وحید امیری که این بار در پست غیر تخصصی‌اش در دفاع چپ بازی می‌کرد خطاهایی را انجام دهد تا نماینده قطر صاحب موقعیت برای سانتر از جناحین شود. اتفاقی که منجر به گل این تیم در دقیقه ۱۹ توسط نایف شد.

غفلت احمد نورالهی و سید جلال حسینی باعث سرزنی نایف بازیکنان الریان شد تا دروازه پرسپولیس برای اولین بار در لیگ قهرمانان آسیا باز شود.

بازیکنان پرسپولیس در ادامه بازی کاملاً یکطرفه ای را روی دروازه الریان انجام دادند اما هیچیک از حملات آنها با تعدد بازیکنان خط دفاعی الریان منجر به گلزنی سرخ‌ها نشد تا نیمه اول این بازی با همان یک گل قطری‌ها به پایان برسد.

بازی تهاجمی پرسپولیس در نیمه دوم ادامه داشت و این تیم توانست با طوفان ۹ دقیقه‌ای خود به سه گل در دقایق ابتدایی از نیمه دوم برسد.

کمال کامیابی‌نیا نیا هافبک دفاعی پرسپولیس که بر خلاف بازی اول در ترکیب این تیم حضور داشت روی کرنر ارسالی مهدی ترابی با ضربه سر آرام خود گل نخست تیمش را در دقیقه ۴۸ به ثمر رساند.

تنها یک دقیقه پس از این گل لازم بود تا شهریار مغانلو اعتماد به نفس لازم برای گلزنی را پیدا کند و گل اول خود برای پرسپولیس را در دقیقه ۴۹ بازی با الریان به ثمر برساند.

نماینده قطر که از گلزنی بازیکنان پرسپولیس شوکه شده بودند توپ و میدان را کاملاً در اختیار شاگردان یحیی گذاشته بودند تا چاره‌ای جز دفاع سراسیمه مقابل حملات پردامنه این تیم نداشته باشند.

اشتباهات فردی هافبک‌های الریان و بازی بی نقص پرسپولیس باعث شد تا حملات پردامنه و یکطرفه سرخ‌ها روی دروازه فهد یونس ادامه داشته باشد و امید عالیشاه با پاس عرضی خود شهریار مغانلو را بار دیگر در موقعیت گلزنی قرار داده و مهاجم بلندقامت سرخ‌ها نیز قدر این موقعیت را بداند تا گل دوم خود و سوم تیمش‌را به ثمر برساند.

عطش شاگردان یحیی گل محمدی پس از این گل هم ادامه داشت تا دروازه‌بان الریان بارها مجبور به واکنش در مقابل شوت‌های نورالهی و پهلوان شود.

یحیی برای حفظ آمادگی بازیکنان اصلی خود دست به تعویض زد تا عیسی آل کثیر و پس از آن مهدی عبدی نیز فرصت گلزنی پیدا کنند.

از سوی دیگر لوران بلان فرانسوی نیز برای جبران گل‌های خورده تغییراتی را در خط میانی و حمله خود ایجاد کرد اما بازیکنان تعویضی این تیم نیز نتوانستند خطری جدی روی دروازه حامد لک در نیمه دوم ایجاد کنند تا این بازی با برد سه بر یک پرسپولیس به پایان برسد.

پرسپولیس در آخرین دقیقه بازی نیز توسط سیامک نعمتی به گل چهارم دست پیدا کرد اما ضربه او پس از برخورد با عیسی آل کثیر از سوی داور به نشانه آفساید پذیرفته نشد

سرخپوشان ایران با این پیروزی به امتیاز ۶ رسیدند تا در صدر گروه E قرار بگیرند.

گوا نیز با دو تساوی رتبه بعدی را با دو امتیاز در اختیار گرفت و الوحده امارات و الریان قطر نیز با تک امتیاز خود در رده‌های سوم و چهارم جا خوش کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :