19 دی: دبیر کل حزب موتلفه اسلامی برای انتخابات ۲۸ خرداد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرد.
اسدالله بادامچیان روز چهارشنبه در نشست خبری در محل حزب موتلفه، گفت: در موقعیت مهم انتقال از گام نخست انقلاب به گام دوم قرار داریم.  از سال گذشته در تدارک حضور مردمی در انتخابات بودیم. سیاست ما ایجاد وحدت بین همه نیروها بود که به شورای وحدت انجامید.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه این تشکل در ۳۱ استان فعال است، افزود: سیاست کلی ما احترام به داوطلبان نامزدی انتخابات از هر جناحی است.  دلیلی ندارد تا داوطلبان نامزدی با هم برخوردی داشته باشند می‌توانند بعد از احراز صلاحیت، با هم به وحدت برسند یا مستقل حاضر شوند.
بادامچیان درباره رویه خلاف وحدت موتلفه با معرفی نامزد مستقل، گفت: شورای وحدت مانع نامزدی کسی نیست و حزب منعی در معرفی افراد ندارد و شاید شورای وحدت روی نامزد حزب موتلفه ائتلاف کرد.
وی درباره اینکه آیا شورای وحدت فردی را از موتلفه دعوت کرده، عنوان کرد: در زمینه ارسال نامه، شورای وحدت به ما گفت که چون ٥ نفر را معرفی کرده‌اید یک نفر را انتخاب کنید تا به شورای وحدت دعوت کنیم و من یعنی بادامچیان دعوت شدم.
دبیرکل حزب موتلفه عنوان کرد: مسلما خودم اعلام نامزدی می‌کنم اما اگر شورای وحدت بخواهد کناره گیری می‌کنم، در جهت بررسی باید دید از بین نامزدها چه فردی بیشتر قابل توجه است و می‌توانند مشکلات سنگین را رفع کند. اگر اصلاح طلبان به این رسیدند که فردی بهتر از بقیه می‌تواند کشور را اداره کند چه اشکالی دارد از بقیه گروها حمایت شود. هر فردی اعلام کرد در انتخابت شرکت می کند در نهایت شورای نگهبان باید تایید کند. در اولین انتخابات دور اول ریاست جمهوری ١٢٤ نفر نامزد شدند و بعد رسید به هشت نفر و منعی برای حضور افراد گوناگون نیست.  
بادامچیان درباره تعاملات بین شورای وحدت و پایداری، گفت: فرقی برای ما ندارد و این جبهه ها برای ما قابل احترام هستند. یکی از لوازم پرشور شدن انتخابات حضور چهره‌های مختلف با نگرش‌های متفاوت است. چرا ما باید با هم بحث کنیم ما سیاست‌ها را اعلام می‌کنیم.
وی با بیان اینکه رییسی همچنان مورد توجه شورای وحدت است،  درباره عدم تمایل انواری و ترقی به نامزدی، گفت: شورای مرکزی حزب به این نتیجه رسید که این افراد شایستگی دارند و پای خودشان است تا ثبت نام کنند یا خیر. فعلا این ٥ نفر را معرفی کردند.
بادامچیان با بیان اینکه رفیق دوست تمایلی برای ریاست جمهوری ندارد، گفت: لاله افتخاری را برای انتخابات میاندوره‌ای مجلس به شورای مرکزی معرفی کردیم.
به گزارش ایرنا، پیشتر حزب موتلفه در بیانیه ای اعلام کرده بود که تیم داوطلبان در تراز ریاست جمهوری این تشکل اصولگرا را افرادی چون اسدالله بادامچیان، سید مصطفی میرسلیم، محمد حسین نیکنام، حسین انواری، حمیدرضا ترقی را تشکیل می‌دهند که امروز بادامچیان دبیر کل حزب موتلفه با برگزاری یک نشست خبری اعلام داوطلبی کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :