19 دی: خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع مدعی شد که دور دوم مذاکرات تهران- ریاض در این ماه برگزار خواهد شد.
رویترز به نقل از برخی منابع و مقامات خاورمیانه‌ای مدعی شد که مقامات ایرانی و عربستانی قصد دارند که در این ماه به مذاکرات مستقیم خود ادامه دهند اما هنوز تاریخ مشخصی تعیین نشده است.
یک مقام در خاورمیانه گفت: نشست آوریل نشستی سازنده بود که در آن به مسائل مختلفی از جمله بحران یمن و مسئله هسته‌ای ایران پرداخته شد.
این مقام و دو منبع منطقه‌ای گفته‌اند که تا انتهای ماه مذاکرات بیشتری ممکن است روی دهد اما زمان‌بندی آن به پیشرفت در مذاکرات یمن بستگی دارد.
یک دیپلمات خارجی اعلام کرد که انتطار می‌رود دور دوم مذاکرات در اواخر ماه آرویل یا اوایل ماه مه اتفاق بیفتد.
به گزارش ایسنا، روزنامه فایننشال تایمز پیشتر در گزارشی به نقل از سه منبع آگاه مدعی گفت‌وگوی مستقیم مقامات ارشد ایران و عربستان در بغداد پس از پنج سال قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور شده بود.
در این گزارش آمده است: هدف از این مذاکرات که دور اول آن ماه جاری (میلادی) در پایتخت عراق انجام شده، اصلاح روند روابط میان دو کشور بوده است و اولین گفت وگوی سیاسی مهم میان دو کشور از سال ٢٠١٦ به شمار می آید.
این روزنامه آمریکایی همچنین آورده است که دور اول این مذاکرات روز نهم آوریل برگزار شده و دو طرف درباره موضوع یمن و آنچه حملات انصارالله به عربستان خوانده شده بحث و گفت‌وگو کرده اند که به گفته این منابع آگاه، این دور از مذاکرات مثبت بوده است.

  • نویسنده :
  • منبع :