یک عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید: با توجه به اختلافات موجود میان اصولگرایان من دورنمای خوبی برای انتخابات رئیس و هیئت رئیسه مجلس یازدهم نمی‌بینم.

«کرسی ریاست مجلس یازدهم» خواهان کم ندارد، حضور پرتعداد اصولگرایان از طیف های مختلف در این مجلس بازار کاندیداتوری برای تکیه زدن بر صندلی شماره یک پارلمان را هم شلوغ کرده است، از قالیباف که با همین امید وارد بهارستان شده تا آقاتهرانی، میرسلیم، زاکانی، حاجی بابایی، نیکزاد، شمس الدین حسینی، فریدون عباسی و ...کاندیداهایی که هرکدام خود را برتر و شایسته تر می دانند و همین نگاه هم احتمال توافق های قبل از انتخابات را در حالتی از ابهام فرو برده است. 

احمد کریمی اصفهانی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری تاکید دارد این مجلس «رئیس پرور» شده است، آنهم در شرایطی که پارلمان یک رئیس می خواهد نه ۱۰ رئیس. او از همین رو به اصولگرایان توصیه می کند قبل از شروع مجلس بر سر دو یا سه کاندیدا توافق کنند. بنا به گفته این چهره اصولگرا رئیس مجلسی که با رأی بالا انتخاب شود اقتدار بیشتری خواهد داشت.

احمد کریمی اصفهانی در گفتگو با خبرآنلاین، با اشاره به معیارهای انتخاب رئیس و اعضای هیئت رئیسه در مجلس یازدهم، گفت: اکثریت مجلس یازدهم با اصولگرایان است و میانگین سنی این مجلس هم از مجلس دهم کمتر و جوان‌تر است. از سویی از نظر تحصیلات نیز اگر بیشتر از مجلس دهمی‌ها نباشد کمتر نیست بنابراین توقع می رود این منتخبین بهترین برنامه را برای کشور و مردم ارائه دهند.

وی ادامه داد: با توجه به مجموع این شرایط چینش مسئولیت‌ها باید ضابطه‌مند انجام گیرد؛ به این صورت که هرکس با تخصصی که دارد برای جایگاه‌های مورد نیاز انتخاب شوند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه با توجه به نظرخواهی‌هایی که شده اولویت اول مجلس یازدهم باید مسائل اقتصادی و معیشت مردم باشد، تصریح کرد:  از سال ۸۴ رهبری هر سال شعار سال را به موضوعات اقتصادی اختصاص دادند. از سویی دورنمای تحریم‌ها هنوز مشخص نیست و به نظر نمی رسد به این زودی‌ها وضعیت معمول پیدا کند.

مجلس یازدهم باید فارغ از وابستگی به اروپا و آمریکا برنامه‌ریزی کند

کریمی اصفهانی خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده در آمریکا روسای جمهور دوره اول برای دوره دوم هم انتخاب شده اند و پیش بینی‎ها هم نشان داده با اینکه جایگاه ترامپ افول کرده اما احتمال انتخاب مجدد او همچنان وجود دارد. در عین حال بعید است تغییری در مواضع او صورت گیرد چراکه ترامپ انسان عاقلی نیست که تصمیمات خود را تغییر دهد بنابراین برنامه‌ریزی در کشور ما باید فارغ از وابستگی به آمریکا و اروپا باشد.وی در ادامه تاکید کرد: چشم ما باید در امور اقتصادی به داخل باشد و از توان و نیروهای داخلی استفاده کنیم و این کار نیازمند تمرکز همه نهادها و قوای کشور بر این موضوع است که لازم است که مجلس یازدهم با تاکید بر تخصص این موضوع را دنبال کنند.

هیئت رئیسه مجلس باید از قماش نیروهای متخصص باشند

این عضو حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: هیئت رئیسه مجلس هم باید به تبع این شرایط از قماش نیروهای تخصصی باشند و مجلس را به این سمت حرکت دهند. اگر چینش مسولیت‌ها بر حسب شایسته سالاری باشد نه جناح گرایی، کشور به بسیاری از اهداف خود می رسد.

اصولگرایان یک رئیس مجلس با رأی بالا انتخاب کنند

کریمی اصفهانی با اشاره به اختلافات میان گروه‌ها و افراد اصولگرا بر سر جایگاه ریاست و کرسی‌های هیئت رئیسه، گفت: با توجه به اختلافات موجود من دورنمای خوبی برای این انتخابات نمی‌بینم اما دوستان هم نباید غفلت کنند. رئیس مهم نیست، باید از توجه به این کرسی‌ها دوری کنند. به فکر مصلحت مردم و کشور باشند و اگر به یک اجماعی برسند که یک رئیس مجلس با آرای بالا انتخاب شود بهتر است تا اقتدار لازم را هم داشته باشد. درغیر این صورت زیانی برای این مجلس خواهد بود.

اصولگراها برای کاندیداتوری دو یا سه نفر تفاهم کنند که آرا شکسته نشود

وی خاطر نشان کرد: در عین حال منتخبین مجلس یازدهم می توانند قبل از تشکیل رسمی جلسات مجلس، توافقاتی داشته باشند تا انتخابات ریاست مجلس نهایتا با دو یا سه داوطلب برگزار شود و از تعدد آرا جلوگیری شود تا اقتدار رییس مجلس به وجود بیاید.

کسی باید رئیس مجلس شود که به رهبری نزدیک‌تر است

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین تصریح کرد: در این مجموعه باید کسی بر کرسی ریاست تکیه زند که به مقام معظم رهبری و ولایت نزدیک تر باشد، از نظر مدیریتی سوابق قابل قبولی داشته باشد، به مسائل اقتصادی و مشکلات موجود آگاه‌تر باشد.  منتخبین مجلس یازدهم باید همه ویژگی‌ها را بررسی کنند و هرکس را به ملاک‌های اصلی نزدیک‌تر بود انتخاب کنند.

مجلس یازدهم رئیس‌پرور شده است

کریمی اصفهانی افزود: بهتر است همه این موارد هم در جلساتی خصوصی بحث و بررسی شود تا اینطور نباشد که خدای نکرده شان مجلس در انظار عمومی حفظ نشود. الان هم شاهد این هستیم که تعداد زیادی داوطلب ریاست مجلس وجود دارد و به نظر می‌رسد مجلس یازدهم خیلی رئیس پرور شده است که من علت آن را نمی دانم.

مجلس یک رئیس لازم دارد نه ۱۰ رئیس

این چهره اصولگرا گفت: این مجلس تکثر نامزدهای ریاست مجلس دارد در حالی که یک رئیس لازم دارد نه ۱۰ رئیس! پس باید بنشینند و هیئت رئیسه‌ای را انتخاب کنند که بیشترین آرا را دارند.

وی در پایان اظهار کرد: تاکنون نشست‌های زیادی هم در این راستا برگزار شده و کم و بیش جمع بندی‌هایی هم داشتند اما هنوز نتیجه‌ای از این مجموعه بحث‌ها و نشست‌ها خارج نشده است. به هرحال امیدواریم با توجه به مصلحت های نظام  بهترین انتخاب‌ها انجام شود چون کشور به اندازه کافی درگیر مشکلات ریز و درشت هست و نباید مردم را دچار مسائل تازه کرد.

  • نویسنده :
  • منبع : خبرآنلاین