بیت مرحوم آیت الله ابراهیم امینی در بیانیه ای از ابراز همدردی و تسلیت رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام تقلید و همه شخصیت های حقیقی و حقوقی در فقدان آن عالم ربانی، تشکر کرد.

در این بیانیه که دوشنبه شب در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: مراتب سپاس و تقدیر خود را از همه دوستان و آشنایان و آحاد ملت عزیز ایران، که به صورت اعلامیه، تلفنی یا حضوری فقدان پدر عزیزمان را تسلیت گفته و باعث تسلی دل بازماندگان گردیده است را اعلام می داریم. انشاءالله خدای سبحان روح ملکوتی ایشان را با ارواح انبیاء و اولیاء محشور گرداند.

بیانیه افزوده است: بدینوسیله مراتب تقدیر و سپاس خود را از مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، علما و فضلای حوزه و دانشگاه، رییس جمهوری و اعضاء هیات دولت، رییس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رییس و اعضاء شورایعالی قضایی، رییس و اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس و نمایندگان مجلس خبرگان، رییس و اعضاء شورای نگهبان، رییس و اعضاء جامعه مدرسین اعلام می داریم.

بیت آیت الله امینی همچنین از رییس و اعضاء شورایعالی حوزه علمیه، ائمه جمعه و جماعات، تولیت آستان های مقدس حضرت امام رضا و حضرت معصومه (ع)،  نهادها، ارگانها و شخصیتهای کشوری و لشگری، مقامات محلی استان قم خصوصا استاندار و شهردار قم به خاطر ابراز همدردی با خانواده آن عالم ربانی تقدیر کردند.

آیت الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه جمعه، پنجم اردیبهشت ماه جاری، در سن ۹۵ سالگی دارفانی را وداع گفت و پیکرش در جوار مزار شهید مطهری در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.

آن مرحوم نخستین رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت، نائب رییس اسبق مجلس خبرگان رهبری، عضو برجسته جامعه مدرسین قم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام‌جمعه قم تا سال ۱۳۸۴ و از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی بوده‌ است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا