جمعی از مراجع تقلید و شخصیت های سیاسی کشور در پیام‌های جداگانه ای از سه دوره ریاست علی لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی تقدیر کردند.

آیت الله "لطف الله صافی گلپایگانی" از مراجع عظام تقلید با صدور پیامی خطاب به علی لاریجانی رییس قوه مقننه از مدیریت شایسته وی قدردانی کرد.

در پیام وی آمده‌است: اکنون بعد از سه دوره متوالی که ریاست مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشتید و با مدیریت شایسته خدمات فراوانی را نموده‌اید، لازم دیدم از جنابعالی تقدیر نمایم.

وی افزوده است: بدیهی است آنچه که انسان در طول حیات خود برای رفاه مردم و اعتلای و عزت کشور انجام می‌دهد عندالله تعالی محفوظ است و مآجور می‌باشد. امیدوارم با تجارب مفید و ارزنده‌ای که کسب نموده‌اید، بتوانید در آینده منشأ خدمات بیشتر باشید.

لاریجانی میوه آزادی و خدمت را غرس کرد

همچنین در "پیام آیت الله جوادی آملی" آمده است: مرقوم شریف واصل و از بذل عنایت تقدیر می‌شود؛ آنچه در طی سالیان متمادی در خدمت نظام اسلامی به ویژه به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی سپری کردید درختی غرس نمودید که حاصل آن میوه آزادی و خدمت بود، اکنون باید کوشید محصول آن حاصل را که شربت اخلاص و سپاس به درگاه خدای سرمدی است فراهم و نوشید که چنین نوشیدنی گواراست. ‌

در پیام آیت الله "حسین نوری همدانی" نیز  آمده‌ است: جنابعالی در ٣ دوره نمایندگی از طرف مردم شریف استان قم و مدیریت مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشته‌اید و خدمات فراوانی را به انجام رسانده‌اید که امروز خدمت به مردم و این نظام ولایی اسلامی توفیق بزرگی از جانب پروردگار متعال محسوب می‌شود.

همچنین در متن پیام آیت الله "ناصر مکارم شیرازی" آمده‌است: جنابعالی در مدیریت دوازده  ساله مجلس، خدمات فراونی به قوه مقننه داشته‌اید و نظرات شما در بسیاری از مسائل سیاسی کشور راهگشا بود، اینجانب به نوبه خود از زحمات شما تشکر کرده و امیدوارم از وجودتان در نهادهای مهم کشور استفاده شود.

خدمت صادقانه مجلس دهم

 آیت الله "سید محمد علی علوی گرگانی" از مراجع تقلید نیز در پیامی بیان کرده‌است: شکی نیست هر زمان که مجلس شورای اسلامی با هدایت های جنابعالی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری و حل دغدغه های مردم شریف ایران گام برداشته، توانسته است باری را از دوش نظام و ملت کم کند و خدمت صادقانه ای را انجام دهد.

پیام ادامه یافته است: از زحمات جنابعالی در طول مدت مدیریتتان تشکر میگردد و آرزوی توفیق برای شما را دارم.

تقدیر رییس جمهوری از خدمات ارزنده لاریجانی

همچنین رییس جمهوری از تلاش‌ها، خدمات ارزنده و حضور موثر علی لاریجانی به عنوان رییس سه دوره مجلس شورای اسلامی و همراهی‌ها و همدلی‌ها با دولت تدبیر و امید تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا، با تقدیم لوح تقدیر و یک جلد قرآن نفیس به لاریجانی از سال‌ها تلاش و خدمتگزاری وی در سنگرهای گوناگون نظام جمهوری اسلامی به ویژه ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی تجلیل کرد.

 در لوح تقدیر رییس جمهوری خطاب به لاریجانی آمده است: توفیق خدمتگزاری در نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در سنگرهای خطیر و مهمی چون سه دوره ریاست مجلس شورای اسلامی برای آن برادر فرهیخته و پرتلاش، افتخاری بزرگ و برای همه خادمان نظام و ملت، الهام‌بخش است.اینجانب با تجلیل از سال‌ها تلاش ارزشمند و خدمات خالصانه جنابعالی به انقلاب و نظام اسلامی از همراهی‌ها و همدلی‌ها با دولت تدبیر و امید صمیمانه سپاسگزارم.

بی‌شک خاطرات همکاری و احساس مشترکمان طی سالیان متمادی و بخصوص در مقاطع حساس و سرنوشت ساز ماندگار خواهد ماند. امید دارم حضور مؤثر و همت والای شما توأم با تجربیات گران‌بها، در دیگر سنگرهای خدمتگزاری نیز برای کشور و نظام، منشأ خیر و برکات باشد.

سعادت، سلامت و توفیقات روزافزونتان را در پیشبرد اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

مردم گرایی و انصاف دو ویژگی مهم لاریجانی

آیت‌الله "حسین مظاهری" از مراجع عظام تقلید  نیز در پیامی، سه دوره ریاست علی لاریجانی در مجلس شورای اسلامی را مشحون از افتخار و مایه تحسین و مباهات دانست.

در پیام وی  آمده‌است: رعایت اعتدال، انصاف و ادب در صحنه سیاسی و مردم گرایی فروتنانه و خیرخواهانه او در دوره مدیریت مشحون از افتخار و مایه تحسین و مباهات است.

وی در پیام خطاب به لاریجانی حضور سه دوره وی در جایگاه ریاست مجلس را خدمت به اسلام و ملت دانست و تاکید کرد: مدیریت موفق شما در مجلس شورای اسلامی همراه با تعهد مومنانه و التزام به اصول اسلام و انقلاب اسلامی مایه تحسین و مباهات است.

آیت الله مظاهری افزوده است: بر حسب حق شناسی لازم می‌دانم در پایان سه دوره متوالی مسئولیت خطیر ریاست مجلس شورای اسلامی، از جنابعالی که بحمدالله و منه کارنامه‌ای مشحون از افتخار خدمت به اسلام و ملت عظیم‌الشأن ایران را دارا می باشید، صمیمانه تقدیر و سپاسگزاری نمایم.

وی خطاب به لاریجانی نوشت: مدیریت موفق شما در مجلس شورای اسلامی، که همراه با تعهد مومنانه و التزام به اصول اسلام، انقلاب اسلامی، صداقت، صراحت اخلاقی، عقلانیت نظری و عملی، توجه به مصالح کشور و ملت، رعایت اعتدال، انصاف و ادب در صحنه سیاسی، مردم گرایی فروتنانه و خیرخواهانه، تلاش برای اعتلای اسلام و ایران، صبر و استقامت در برابر بی مهری‌ها و عبور کریمانه و مدبرانه از ناملایمات بود، حقا و انصافاً مایه تحسین و مباهات است و امید است مورد قبول و رضای الهی و لطف و عنایت حضرت ولی الله الاعظم ارواحنا فداه بوده باشد.

آیت الله مظاهری در این پیام افزود: از خداوند متعال سلامت و سعادت و حسن عاقبت و نیز مزید تایید و تسدید و توفیق جنابعالی را در خدمت بی منت به دین و آیین و فرهنگ و ملت بزرگوار ایران مسالت می‌کنم.

خدمات لاریجانی در دوران کرونا فراموش نخواهد شد

آیت االله "محمد جواد فاضل لنکرانی" رییس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) نیز در پاسخ به نامه علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی از خدمات او قدردانی کرده است.

در این نامه آمده است: خدمت مستطاب آقای دکتر علی لاریجانی دام عزه العالی بعد از سلام و تحیت، اکنون که یک دوره طولانی را به عنوان ریاست مجلس شورای اسلامی پشت سر گذاشتید برخود لازم می دانم که از تلاش ها و درایت و بصیرت و انقلابی بودن جنابعالی کمال تشکر را داشته باشم.

وی ادامه داده است: به یقین تدابیر شما در قانون گذاری و در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و در صداقت نسبت به ولایت فقیه و در اعتقاد به احکام و قوانین اسلام و نیز در حمایت از حوزه های علمیه و مرجعیت شیعه و تحکیم مذهب اهل بیت (ع) و همچنین در خدمت به مردم انقلابی قم بویژه در ایام کرونا هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

 نامه ادامه یافته است: بحمدالله از چهره های بسیار ارزشمند نظام اسلامی و از افتخارهای این مجموعه می باشید، روشن است که در آینده باید از وجود شریف هر چه بیشتر در تداوم این نظام و استمرار آن همگان بهره مند شوند.

نقش ارزنده لاریجانی در توسعه و آبادانی قم

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز اظهار داشت: باوجود اختلاف‌سلیقه‌ای که بین نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی (دوره دهم) وجود داشت اما در عرصه خدمت به این استان هر سه نماینده استان همدل بودند.

آیت الله "حسینی بوشهری" یادآور شد: آقای لاریجانی رییس مجلس دهم (و نماینده قم) در مجلس شورای اسلامی از جایگاه قانونی خود در مسیر عمران و پیشرفت قم مانند انتقال آب از سرشاخه‌های رود دز بیشترین نقش را داشتند.

تعامل سازنده مجلس  و دولت

همچنین رییس دفتر رییس جمهوری در پیامی از حضور موثر و پربرکت علی لاریجانی طی سه دوره حساس در هدایت خانه ملت و اقدامات مدبرانه و تعاملات مثمرثمر با دولت تدبیر و امید، صمیمانه قدردانی کرد.

در پیام "محمود واعظی" خطاب به علی لاریجانی آمده است: در آستانه حلول فرخنده عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در بهار قرآن، با توجه به اتمام دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به عنوان عضوی از دولت یازدهم و دوازدهم، از حضور مؤثر و پربرکت جنابعالی طی سه دوره حساس در هدایت خانه ملت و اقدامات مدبرانه و تعاملات مثمرثمر با دولت تدبیر و امید، صمیمانه قدردانی می‌نمایم.

واعظی افزود: بی تردید این همراهی و تعامل سازنده، در سایه درایت و تدبیر خردمندانه حضرتعالی که الحمدلله از سرمایه‌های ارزشمند نظام اسلامی هستید، فراهم شده و امیدوارم نظام اسلامی همچنان از دانش و تجربیات ارزشمندتان در عرصه‌های دیگر خدمت‌گزاری بهره‌مند گردد.

رییس دفتر رییس جمهوری در این پیام تاکید کرد: دوام و توفیقات شما را از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.

قدردانی نمایندگان مردم قم در مجلس از خدمات لاریجانی

حجت الاسلام و المسلمین "مجتبی ذوالنوری"  نماینده قم در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در طول سه دوره گذشته با درایت و سعه‌صدر مجلس را به شکل مطلوبی ارائه کرده و کمترین تنشی در ۱۲ سال گذشته به وجود آمده است.

"احمد امیرآبادی" نماینده دیگر مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز عنوان کرد: رسیدگی به قم و توجه به مشکلات قم مساله ای بود که مجمع نمایندگان استان بر روی آن اتفاق‌نظر داشتند و هرگز اختلاف‌سلیقه‌ای در این مسائل به وجود نیامد.

وی ادامه داد: مدیران استانی در ۱۲ سال گذشته نتوانستند از ظرفیت ریاست مجلس شورای اسلامی در مسیر عمران و آبادانی قم به نحو شایسته‌ای استفاده کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: رییس مجلس به دلیل حجم زیادی کارهای ملی فرصت کمتری برای حضور در استان پیدا می‌کرد اما همواره مطالبات مردم قم را پیگیری می‌کرد.

علی لاریجانی در دوره‌های هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی ریاست قوه مقننه را بر عهده داشت.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا