دانشمندان ژاپنی هشدار دادند زدن ماسک نفس کشیدن را برای کودکان زیر دو سال خیلی سخت می‌کند و از این رو استفاده از آن در زمانه شیوع کرونا بسیار خطرناک است.

به گزارش ایلنا، انجمن کودکان ژاپن به پدرها و مادرها توصیه کرد از گذاشتن ماسک مقابل دهان و بینی کودکان زیر دو سال بپرهیزند. چرا که ماسک در نفس کشیدن بچه‌ها اخلال ایجاد می‌کند و خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد. این در حالی است که بر اساس آیین‌نامه دولت ژاپن در زمانه شیوع کرونا، «تمام افراد» هنگام بیرون رفتن از خانه باید حتما از ماسک استفاده کنند و کسی استثنا نشده است.

بر اساس آنچه در برگه‌های راهنمای انجمن کودکان ژاپن آمده است، پوشاندن دهان و بینی باعث می‌شود بچه‌های زیر دو سال برای نفس کشیدن و رساندن اکسیژن به ریه‌ها به زحمت بیفتند. ضمن اینکه ماسک چهره بچه‌ها را می‌پوشاند و به همین دلیل والدین نمی‌توانند متوجه سختی نفس کشیدن آنها شوند. اگر هم این حالت به ایجاد حالت تهوع بینجامد، بالا آوردن کودکان پشت ماسک بسیار خطرناک خواهد بود.

از آنجا که بچه‌های خردسال کمتر از دیگر گروه‌های سنی در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، به نظر می‌رسد استفاده از ماسک برای در امان ماندن آنها چندان هم ضروری نباشد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایلنا