سفارت جمهوری اسلامی ایران در قطر اعلام کرد که با همکاری دولت این کشور و برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۱۴۰۰ نفر از هم وطنان مقیم در قالب ۹ پرواز به کشور بازگشته اند.

به گزارش ایرنا؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه با صدور اطلاعیه ای ،‌اعلام کرد که پس از شیوع بیماری کرونا در قطر و اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه در این کشور با دولت قطر جهت رفع مشکلات هموطنان عزیز اقدامات و پیگیری های لازم را به عمل آورده و خوشبختانه دولت قطر نیز همکاری لازم را مبذول داشته است.

بر اساس این اطلاعیه،در راستای تسهیل بازگشت هم میهنان عزیز به کشور با پیگیری های به عمل آمده تاکنون ۹ مجوز پروازی اخذ و بیش از ۱۴۰۰ نفر از هموطنان به کشور باز گشته اند و پیگیری های لازم برای اخذ مجوزهای پروازی جدید ادامه دارد.

سفارت ایران افزود: در حال حاضر تعدادی زندانی ایرانی در زندان های قطر وجود دارند که بخش کنسولی سفارت تا پیش از بروز بحران کرونا درخواست های آنان را به صورت مستقیم و مستمر پیگیری کرده است. با عنایت به اینکه به دلیل اقدامات پیشگیرانه در زندان ها ملاقات با زندانیان ممنوع می باشد رسیدگی به درخواست ها و شرایط آنها از طرق لازم صورت پذیرفته و موضوع عفو یا انتقال این افراد به کشور با مسوولین ذیربط قطری دنبال شده است .

به دلیل ابتلای برخی زندانیان زندان مرکزی دوحه به ویروس کرونا موضوع انتقال هموطنان زندانی با جدیت در دستور کار قرار گرفته است و شرایط رفاهی و بهداشتی آنها به طور مستمر در تعامل با مسوولین قطری پیگیری می شود.

اطلاعیه تاکید کرد که در آخرین دیدار بخش کنسولی سفارت، مقامات قطری تاکید کردند که سلامتی و شرایط رفاهی کلیه زندانیان ایرانی مناسب بوده و هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا