مشاور امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی درباره زمان واریز بیمه بیکاری توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی شکوری مشاور امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره زمان واریز بیمه بیکاری، اظهار کرد: از اوایل هفته آینده مرحله اول بیمه بیکاری که مربوط به افرادی که در سامانه ثبت نام کرده بودند و مشمول دریافت بیمه بیکاری بودند، واریز می‌شود.

وی بیان کرد: ۵ هزار میلیارد تومان بودجه‌ای است که دولت برای واریز بیمه بیکاری برای ماه‌های اسفند و فروردین تخصیص داده است که ۲۸۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که هفته آینده مرحله اول آن واریز می‌شود.

شکوری با اشاره به اینکه مبالغ دیگری نیز تخصیص داده می‌شود که برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت به حساب مشمولان واریز شود، گفت: افرادی مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند که بیمه شده اجباری باشند و کارفرما حق بیمه این افراد را پرداخت کند و آمار افرادی که در حال حاضر مشمول بیمه بیکاری هستند، ۷۰۰ هزار نفر است که مشمول قانون کار هستند.

مشاور امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه برخی از افراد در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده بودند، اما کارفرما برای آن‌ها لیست بیمه رد کرده بود، تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام شده این افراد را از لیست حذف کردیم، چراکه شرط دریافت بیمه بیکاری، بیکار بودن است.

شکوری بیان کرد: در رابطه با افرادی که در سامانه ثبت نام نکرده بودند و برای دریافت بیمه‌ بیکاری به ادارات کار مراجعه کرده بودند نیز از مسئولان روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کردیم که اطلاعات این افراد را در سامانه وارد کنند، چراکه در حال حاضر ملاک ما افرادی است که در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

وی درباره افرادی که مشمول قانون کار نیستند و در این ایام بیکار شدند، گفت: بسیاری از بیمه شدگان مانند رانندگان و کارگران ساختمانی بیمه اجباری نیستند، لذا وزارت رفاه برای این افراد ساز و کار‌های دیگری را در نظر گرفته و تسهیلات دیگری قرار است به این افراد تخصیص داده شود.

  • نویسنده :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان