شبکه‌های بزرگ اجتماعی در آمریکا از دستور اجرایی دونالد ترامپ شکایت کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، شبکه‌های بزرگ اجتماعی در آمریکا از دستور اجرایی دونالد ترامپ، رییس جمهور این کشور شکایت کردند.

بر این اساس، توییتر، فیس بوک و گوگل با ارائه دادخواستی دستور اجرایی ترامپ درباره شبکه‌های اجتماعی را نقض آزادی بیان دانستند.

پیشتر شرکت توییتر ضمن انتقاد از دستور اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار پیامی اعلام کرد دستورالعمل مربوط به رسانه‌های اجتماعی رویکردی ارتجاعی و سیاسی شده دارد.

شرکت توییتر در این پیام آورده است: «این دستور اجرایی یک رویکرد ارتجاعی و سیاسی شده به یک قانون شناخته شده دارد. قانون ۲۳۰ از نوآوری آمریکایی و آزادی‌بیان حفاظت و از ارزش‌های دموکراتیک حمایت می‌کند. تلاش برای از بین بردن یک جانبه آن، آینده گفت‌وگوی آنلاین و آزادی‌های اینترنتی را تهدید می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا یک هفته پیش فرمان اجرایی را خطاب به وزارت دادگستری این کشور علیه شبکه‌های اجتماعی صادر کرد و خواستار فعال شدن قانون بازخواست رسانه‌های اجتماعی شد.

توییتر برای اولین بار به توییت‌های رئیس‌جمهور آمریکا برچسب صحت یابی زد. ترامپ در توییتی مدعی شده بود چنانچه در کالیفرنیا انتخابات از طریق پست انجام گیرد این عمل منجر به تقلب در انتخابات خواهد شد. توییتر در واکنش به آن یک برچسب با این محتوی «حقایق مربوط به رای‌گیری به صورت پستی را دریافت کنید» به دو توییت رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد.

این برچسب کاربران را به صفحه‌ای لینک می‌داد که نشان می‌داد ادعای رئیس‌جمهور آمریکا اثبات نشده است. بعد از این اقدام توییتر، ترامپ این شبکه اجتماعی را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا متهم کرد.

ترامپ و هواداران او بلافاصله به این موضوع واکنش نشان دادند و توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی را به تعصب علیه محافظه‌کاران متهم کردند، بدون آنکه شواهد مستدلی در این زمینه ارائه کنند. ترامپ توییتر را به «خاموش کردن آزادی بیان» متهم و بعد هم تهدید کرد این شبکه‌های اجتماعی را خواهد بست. در گام بعدی ترامپ قول داد علیه توییتر «اقدام بزرگی» انجام خواهد داد.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش تر در شبکه فیسبوک هم پست مشابهی درباره ارسال برگه‌های رای از طریق پست منتشر کرد، اما فیسبوک برچسبی به آن اضافه نکرد. او بامداد جمعه در پیامی توییتری مدعی شد که شرکت فیسبوک نیز در اختلاف با توییتر با او هم عقیده است.

  • نویسنده :
  • منبع : باشگاه خبرنگاران جوان