شورای تبلیغات اسلامی قم در بیانیه‌ای از برگزاری آیین بزرگداشت یوم‌الله ۱۵ خرداد با رعایت دقیق اصول بهداشتی و شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا خبر داد.

در بیانیه شورای تبلیغات اسلامی آمده است: این آیین راس ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۵ خردادماه سال جاری در مدرسه فیضیه قم برگزار خواهد شد.

شورای تبلیغات اسلامی قم اضافه کرده است: قیام خونین و حماسه‌آفرین یوم‌الله ۱۵ خرداد؛ حرکتی الهی از سوی مردم موحد و خداجو، نقطه عطف تاریخ، مبدا و سرآغاز نهضت اسلامی ایران است.

بیانیه ادامه داده است: قیام لله برخاسته از خاستگاه مذهبی و برگرفته از شعله‌های فروزان نهضت سید مظلومان اباعبدالله الحسین(ع) در مقابل دستگاه استبداد بنی امیه و فداکاری ملت شجاع و متدین ایران در سایه فداکاری سیدالشهداء (ع) بود.

بیانیه حاکی است: اولین خروش سراسر شکوهمند تاریخی و تاریخ‌ساز مردم مسلمان و مبارز که دستاورد بزرگ آن، پیروزی ۲۲ بهمن ۵۷ بود و موج آن، هیچ‌گاه از جوش‌وخروش نمی‌افتد. روز حماسه و تولد جدید اسلام و مسلمانان و ضامن استقلال کشور که هرگز از خاطره‌ها محو نخواهد شد. 

این بیانیه افزوده است: در اهمیت بزرگداشت روزی با این عظمت همین بس که به فرموده احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) و ارزش‌های انسانی، حضرت امام خمینی (ره)، "بزرگداشت روز حماسه‌آفرین ۱۵ خرداد، بزرگداشت ارزش‌های انسانی در طول تاریخ است. همان‌سان که بزرگداشت روز سرنوشت‌ساز عاشورا، بزرگداشت اسلام و قرآن کریم است. ملت شریف ما، بلکه ملّت‌های مظلوم، از هرچه غفلت کنند از این دو روز الهی نباید غفلت کنند.

در ادامه این بیانیه ذکر شده‌است: باید در پناه قضیه عاشورا، مصیبت جان‌سوز ۱۲ محرم و ۱۵ خرداد زنده و جاوید بماند، بر ملّت شریف ماست که این ایام‌الله را که هدیه‌هایی از عالم غیب ربوبی است، باجان و دل حفظ وباچنگ و دندان نگهداری کنند".

شورای تبلیغات اسلامی قم در پایان  از امت حزب الله همیشه حاضر درصحنه برای شرکت در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ماندگار ۱۵ خرداد وطلایه داران نهضت اسلامی همراه با رعایت دقیق اصول بهداشتی و شیوه‌نامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا دعوت به عمل‌آورده است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا