سازمان هواشناسی از بارش‌های پراکنده‌ باران از امروز تا دوشنبه هفته آینده در ۱۳ استان و کاهش دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

سازمان هواشناسی از بارش‌های پراکنده‌ باران از امروز تا دوشنبه هفته آینده در ۱۳ استان و کاهش دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز (پنجشنبه) اکثر مناطق کشور دارای جوی پایدار خواهند بود و بعدازظهر امروز در ارتفاعات زاگرس مرکزی، ابرناکی و رگبار پراکنده باران پیش بینی شده است.

بعدازظهر فردا در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات شرقی استان‌های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوبی اصفهان، غرب هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و برخی مناطق گلستان، شاهد رگبار پراکنده باران همراه با رعدوبرق خواهیم بود.

شنبه ۱۷ خردادماه، در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار باران گاهی رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

این وضعیت یکشنبه برای ارتفاعات شرق تهران، ارتفاعات شمال سمنان،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود و روز دوشنبه در شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی و شرق هرمزگان، شاهد رگبار باران خواهیم بود.

براساس اعلام این سازمان، در پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور سرعت وزش باد قابل ملاحظه بوده و در برخی نقاط به ویژه مناطق شرق، جنوب شرق، مرکز، جنوب و جنوب غرب کشور پدیده خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

همچنین از روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، نوار شمالی کشور با کاهش دما همراه می‌شود و این هوای خنک تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع : فرارو