وقتی در قم عده‌ای چنان یکه تازی می‌کنند که در حمایت از احمدی نژاد، روز 22 بهمن با پرتاب کفش و مهر به لاریجانی کام مردم را تلخ می‌کنند و یا جلوی منازل مراجع تجمع کرده و شعار «مراجع،‏ مراجع، بصیرت» سر می دهند و یا کاری می‌کنند که حضرات آیات جوادی آملی، امینی و استادی از امامت جمعه کناره‌گیری می‌کنند، روزنامه 19 دی چه جایگاهی دارد؟!

روزنامه 19 دی اعتراف می‌کند، شما برنده‌اید

مرتضی داستانی
با اطلاعیه شورای هماهنگی اصولگرایان قم که مدتی است برای حمایت از آقایان زاکانی، امیرآبادی و ذوالنور تشکیل شده است. بالاخره از هدف هجمه پرفشار و ناجوانمردانه علیه روزنامه 19 دی در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های مرتبطین شورا رونمایی شد.
در همین ارتباط روزنامه 19 دی به این دوستان اطمینان می دهد که نگران نباشند، با توجه به فضای غیر رقابتی که در قم ایجاد کرده‌اند، قطعا کاندیداهایشان بدون هیچ دغدغه‌ای رأی خواهند آورد. به همین خاطر پیشاپیش انتخاب آقایان امیرآبادی، ذوالنور و زاکانی را تبریک گفته و برای کسانی که این روزها مرتکب فحاشی ، افترا و هتاکی شده‌اند، غفران و رحمت الهی مسئلت می‌کنیم.
البته لازم به ذکر است وقتی در قم عده‌ای چنان یکه تازی می‌کنند که در حمایت از احمدی نژاد، روز 22 بهمن با پرتاب کفش و مهر به لاریجانی کام مردم را تلخ می‌کنند و یا جلوی منازل مراجع تجمع کرده و شعار «مراجع،‏ مراجع، بصیرت» سر می دهند و یا کاری می‌کنند که حضرات آیات جوادی آملی، امینی و استادی از امامت جمعه کناره‌گیری می‌کنند، روزنامه 19 دی چه جایگاهی دارد؟!
ولی در عین حال جهت تنویر افکار عمومی و مشخص شدن اینکه در روزگار قحطی وجدان و انصاف به سر می بریم.‏ بخش‌هایی از سرمقاله‌های چند روز پیش روزنامه 19‌دی را در ذیل همین یادداشت می‌آوریم تا برخی افراد که مطالب روزنامه را بطور مرتب دنبال نمی‌کنند، بدانند موضوع از چه قرار است؟ شاید برخی دوستان هم وجدان درد گرفتند.
- او که حاج قاسم قصه‌های حماسی ملت ایران نام گرفته، روحیه‌ای داشت که جایگاهی فراتر از خط‌کشی‌ها و جناح‌بندی‌های مرسوم نصیبش کرده بود. قاسم سلیمانی نه چپ بود و نه راست. او فرزند ملت و مجاهدی بود که از مواهب قدرت به حداقل رضایت داده بود. نه ثروت اندوزی کرد و نه قدرت طلبی. نه مخالفانش را به دردسر انداخت و نه موافقانش را قدرت و امتیاز داد. نه فرزندانش را برای زندگی راحت به آن سوی آب‌ها فرستاد و نه برای قدرت بیشتر رقیبانش را تخریب کرد. زندگی و شهادت قاسم سلیمانی یک نمونه ویژه برای سیاست در دهه 90 جمهوری اسلامی است.(سرمقاله 14 دی ماه)
- قاسم سلیمانی فرزندی خلف برای انقلاب و اسلام بود که حضورو غیابش وحدت بخش و پر برکت بود. پس چرا در قامت یک مدیر، یک وزیر، یک سردار، یک سپاهی، یک وکیل، یک سرمایه گذار و به طور کلی یک ایرانی نباید او را الگو قرار داد؟ (سرمقاله 15 دی ماه)
- شخصیتی که عصاره خودسازی و خلاصه تربیتی و آبدیده شراره‌ها و شعله‌های نهضت حماسه آفرین حضرت روح الله و فقط یکی از شاگردان و صحابه برگزیده بستر انسان ساز انقلاب اسلامی در پهنه جهان است. (سرمقاله 16 دی ماه)
- سردار بزرگ با درایت و هوشمندی و آینده‌نگری، سردارانِ بزرگی را برای دوران پس از خود تعلیم داد و به یادگار گذاشت تا جهان اسلام بی یاوران و امیران رزمجو و دلاور نماند. (سرمقاله 16 دی ماه)
- امروز فرزندان با اخلاص مردم مثل سردار حاجی زاده و سردار سلامی می‌توانند به لحاظ شخصیت حقیقی خود بگویند من می‌پذیرم که حتی محاکمه شوم، اما این به معنای پذیرش مسئولیت نیست و اعتبار حقوقی ندارد چون بین عامل شلیک پدافند تا او چندین سلسله مراتب وجود دارد و چندین احتمال دیگر نیز در مسائل جنگ الکترونیک و سایبری دشمن در میان آمده است، ولی فرماندهان فداکار ما امروز برای صیانتِ جامعه از فتنه‌های اشرار و معاندین، با پذیرش بی قید و شرط مسئولیت، فداکاری تحسین برانگیزی کرده‌اند.( سرمقاله 25 دی ماه)

 

 

=============

  • نویسنده : مرتضی داستانی
  • منبع :