19 دی: فرماندار خلخال گفت: تمام میهمانان یک مجلس ترحیم در روستای گزاز از توابع بخش مرکزی این شهرستان که در یک منزل مسکونی برای استراحت شبانه اسکان داده شده بودند، بدون استثنا از افراد خردسال تا میانسال و مسن دچار ویروس کرونا شدند.

فریدون بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در روزهای گذشته نیز  ۲۵ نفر به صورت یک‌جا در یک مجلس ترحیم در روستای خوجین و نیز تعداد قابل توجهی از میهمانان یک مجلس عروسی در هشجین مرکز بخش خورش‌رستم گرفتار این بیماری مهلک شدند.

وی برگزاری مراسم عروسی و ترحیم از سوی مردم بدون توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را عامل اصلی جهش کرونا در این شهرستان دانست.

او اظهارداشت: از اسفند سال گذشته با تلاش خستگی‌ناپذیر دستگاه تامین سلامت و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد مقابله با کرونا این بیماری در خلخال به خوبی مدیریت شد ولی با لغو محدودیت‌ها و برخی فعالیت‌های اجتماعی همراه با  افزایش بی‌توجهی مردم به هشدارهای بهداشتی آمار ابتلا به این ویروس بطور قابل توجهی جهش یافته که بیشترین آمار مربوط به مراسم عروسی و عزا است.

وی افزود: با توجه به روند رو به رشد آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان بصورت لحظه‌ای در مناطق مختلف شهری و روستایی ، در صورت ادامه این روند اعمال محدودیت‌های جدید برای کنترل و پیشگیری از ابتلای افراد بیشتر به این ویروس دور از انتظار نیست.

او با توصیه به مردم برای استفاده از ماسک در همه فعالیت‌های روزانه خود اظهارداشت: ویروس کرونا ضعیف‌تر نشده بلکه در مواردی شیوع آن نسبت به روزهای اول شدت یافته و در حال حاضر  تنها راهکار پیشگیرانه از ابتلا به این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، موارد مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری محافل جمعی است.

  • نویسنده :
  • منبع :