19 دی: اداره کل گمرک چین از توقف واردات گوشت برای جلوگیری از ابتلای خوشه ای به ویروس کرونا خبر داد همزمان شبکه های اجتماعی چین از تعطیلی یک فروشگاه بزرگ در پایتخت این کشور برای مقابله با ابتلای خوشه ای کرونا و آزمایش همه کارکنان و مشتریان آن گزارش کرده است.

به گزارش گمرک چین، از پایان ماه گذشته میلادی واردات گوشت از کشورهای برزیل، آرژانتین،‌آلمان، هلند و کانادا به دلیل نگرانی از آلودگی به ویروس کرونا متوقف شده است.

این تعلیق در شرایطی است که سه هفته قبل در بازار گوشت شین فادی در شهر پکن مواردی از ابتلا به کرونا پس از ۵۵ روز گزارش شد در آن زمان اعلام شد که فراورده های گوشت و ماهی باعث این آلودگی شده است.

بنا به این گزارش، جلوگیری از واردات گوشت از این کشورها نشان می دهد که پایتخت چین نگرانی های فراوانی درباره کیفیت گوشت وارداتی دارد و می خواهد از منابع آلودگی به هر شکلی جلوگیری به عمل آورد.

چین سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۶ میلیون تن گوشت عمدتا از برزیل و کشورهای اروپایی وارد کرد اما ابتلای شماری از کارکنان شرکت های فراوری گوشت بخصوص در برزیل به کرونا در تصمیم دولت چین برای تعلیق واردات تاثیرگذار بوده است.

تعطیلی فروشگاه بزرگ پکن برای جلوگیری از ابتلای خوشه ای

در خبری دیگر اما پلیس و نهادهای بهداشتی چین یک فروشگاه بسیار بزرگ «شی جینشان» در شمال غرب پکن را محاصره و از ورود و خروج همه افراد و کارکنان مشتریان جلوگیری کردند.

بنا به گزارش های تصویری، فرد مبتلا یک زن است که پس از آگاهی از ابتلای به کرونا هراسان در داخل فروشگاه فریاد می کشید و این باعث تعجب و البته هراس دیگران نیز شده بود.

همچنین عکس ها و تصاویری از صف های بسیار طولانی در سراسر فروشگاه به چشم می خورد که مربوط به مشتریان و کارکنان کل فروشگاه است که باید همگی تحت آزمایش کرونا قرار بگیرند.

روزنامه گلوبال تایمز چین گزارش کرده است بر اساس دستور مراکز کنترل و پیشگیری بیماری هیچکس مجاز به ورود به فروشگاه مذکور که «واندا پلازا» نامیده و از فروشگاه های زنجیره ای بنام چین محسوب می شود را ندارد.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا