19 دی: انجمن روزنامه نگاران برزیل اعلام کرد از "ژائیر بولسونارو" رییس جمهوری برزیل به خاطر به خاطر انداختن جان خبرنگاران هنگام مصاحبه مطبوعاتی روز سه‌شنبه گذشته به دیوان عالی برزیل شکایت می‌کند.

به گزارش وب سایت "لاتین آمریکا تریبون"، انجمن روزنامه‌نگاران برزیل (ABI) اعلام کرده بولسونارو روز سه‌شنبه بدون رعایت فاصله اجتماعی گروهی از خبرنگاران را به کاخ ریاست جمهوری دعوت کرد و در آنجا رسما اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده است. 

به گفته این انجمن، بولسونارو در اواخر مصاحبه چند قدم عقب رفته و ماسک خود را برداشته و صحبت کرده است و جان خبرنگاران حاضر در اتاق را به خطر انداخته است. 

"پائولو جرونیمو دوسوسا" رییس انجمن روزنامه نگاران برزیل در بیانیه خود تاکید کرده :" بولسوناروعلی‌رغم اینکه می‌دانسته مبتلا به کووید-19 است به اعمال مجرمانه خود ادامه داده و جان دیگران را به خطر می‌اندازد." 

"دوسوسا" گفت كه رئیس جمهوری برزیل با این اقدام خود "قانون توصیه شده جداسازی برای بیماران کرونایی را شكسته است" و روزنامه‌نگارانی را از رسانه‌های حامی خود دعوت کرده تا به آنها اطلاع دهد به کووید-19 مبتلا است."

بولسونارو 65 ساله تنها با یک ماسک ساده سفید و بدون رعایت فاصله اجتماعی در مقابل میکروفون و دوربین خبرنگاران در اتاق ظاهر شد و حتی در انتهای مصاحبه ماسک خود را از صورتش برداشت. او در پایان مصاحبه چند قدم از خبرنگاران فاصله گرفت و ماسک را از صورتش برداشت و حرف های پایانی خود را بدون ماسک بیان کرد. 

بنا به بیانیه انجمن روزنامه نگاران برزیل، بولسونارو با این اقدام خود ماده 131 قانون کیفری برزیل را نقض کرده است. این قانون به کسی که باعث صدمه به سلامت دیگران شود مجازات 1 تا 4 سال زندان و یا جریمه مالی در نظر گرفته است. 

بولسونارو روز گذشته هم با انتشار یک فیلم در صفحه شخصی فیسبوک در حالی که یک عدد قرص "هیدروکسی کلرکین" را می‌خورد؛ با تعریف و تمجید از این قرص گفت حالش خوب است و با این قرص در حال درمان بیماری‌اش است.

شکایت

بولسونارو که همانند ترامپ به شدت از ثمربخشی داروی درمان مالاریا (هیدروکسی کلرکین) برای درمان کووید-19 دفاع می‌کند، گفت:" برای کسانی که علیه کارایی هیدروکسی کلروکین موضع می‌گیرند، بدون اینکه داروی جایگزینی را پیشنهاد کنند، متاسفم که به اطلاع‌شان برسانم که من با استفاده از این دارو بسیار خوب هستم و به لطف خدا مدت طولانی زندگی خواهم کرد."

 

  • نویسنده :
  • منبع : عصر ایران