19 دی: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: مصرف برق کشور در بعدازظهر روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه با وجود تعطیلی ادارات، ناگهان از یک روز کاری وسط هفته نیز پیشی گرفت.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: این هفته روزهای گرمی را پیش رو داریم و به همین دلیل رعایت مهمترین نکات مدیریت مصرفی یعنی استفاده از دور کند کولر آبی و تنظیم درجه کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه در هفته پیش رو، سختگیری بیشتری بر مصرف برق دستگاه‌های اداری و نهادها خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغیه‌ها و مصوبات دولت، ادارت باید مصرف برق خود را حداقل ۱۰ درصد کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق کشور در عین حال از اعتراض برخی مراجعان به ادارت و دستگاه‌هایی خبر داد که دمای سالن‌های خود را چنان کاهش می‌دهند که باعث ایجاد حساسیت و احساس بیماری در افراد می‌شود.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: پایین بودن دمای برخی ادارات و سالن‌های فرودگاهی نیز باعث ناراحتی تعدادی از مردم شده است که در تماس‌های مکرر با ادارات برق کشور به آن اشاره و خواستار پیگیری شده بودند.

وی همچنین با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌ها در این هفته هوا گرم‌تر خواهد شد از مشترکان خواست که با استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی ۲۴ درجه، امکان برق رسانی به هموطنان جنوب کشور را نیز فراهم کنند.

سخنگوی صنعت برق در عین حال افزایش مصرف برق و شکسته شدن رکورد تاریخی مصرف را در هفته جاری غیر ممکن ندانست و در عین حال با اشاره به اینکه تمام نیروگاه‌ها با تمام توان در حال تولید برق هستند، اما همانطور که قبلاً هم عنوان شده است، در صورت عبور مصرف برق از ۶۰ هزار مگاوات، احتمال بروز محدودیت وجود دارد.

رجبی مشهدی ادامه داد: تنها راه پایدار ماندن برق و جلوگیری از بروز خاموشی، استفاده از دور کند کولرهای آبی و تنظیم کولرهای گازی روی ۲۴ درجه و بهره گیری از دور کند کولرهای آبی است.

سخنگوی صنعت برق همچنین در خصوص افزایش شدید مصرف برق در روز پنجشنبه گذشته نیز گفت: در آخرین روز هفته گذشته (پنجشنبه) و در حالی که ادارات کشور در ساعات بعد از ظهر، در حال تعطیلی کامل قرار داشتند، مصرف برق کشور ناگهان چنان افزایش یافت که از یک روز کاری وسط هفته نیز پیشی گرفت.

رجبی مشهدی افزود: در روز مذکور پیک مصرف برق به ۵۷ هزار و ۶۳۰ مگاوات رسید این میزان تنها ۱۷ مگاوات نسبت بیشترین میزان مصرف برق ثبت شده در سال گذشته فاصله دارد.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: در ساعتی که اوج مصرف برق رخ داد، همه ادارت تعطیل بودند و بسیاری از صنایع نیز تعطیلات آخر هفته را می‌گذراندند.

رجبی مشهدی اضافه کرد: نتیجه این مقایسه آن است که مصرف تنها به دلیل استفاده بی رویه و نادرست وسایل سرمایشی افزایش یافته است.

  • نویسنده :
  • منبع :