19 دی: سفیر ایران در چین، طرح ادعاهای مضحک واگذاری کیش به چینی‌ها را توهین به شعور جمعی ملت بزرگ ایران دانست.

محمد کشاورززاده در صفحه توییترش نوشت: طرح ادعاهای مضحک و خنده داری مانند «واگذاری جزیره کیش به چینی ها یا استقرار نیروهای نظامی چین در ایران» در قالب برنامه 25 ساله جامع همکاری های ایران و چین، توهین به شعور جمعی ملت بزرگ ایران است. این برنامه براساس احترام و منافع متقابل تنظیم شده است.

همچنین «محمد کشاورز زاده» سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین روز شنبه در گفتگویی درباره هجمه ها علیه برنامه جامع ۲۵ ساله همکاری های چین و ایران گفت: بیشتر این هجمه ها نشات گرفته از کانال های خاص و معاندینی است که دوست ندارند، روابط ایران با کشورهای بزرگی مانند چین رشد پیدا کند و انتظاری جز مخالفت آمریکا هم با این برنامه نداشتیم.

سفیر ایران در چین هجمه ها علیه برنامه جامع همکاری های ایران و چین را "مضحک و خنده دار" خواند و افزود: کشورهایی مانند آمریکا که تحریم های ظالمانه ای علیه ما اعمال می کنند و حتی پول های ما در کشورهای دیگری مانند ژاپن و کره جنوبی را بلوکه کرده و اجازه نمی دهند از آن پول ها برای تامین دارو یا مواد غذایی استفاده کنیم اکنون «دایه مهربان تر از مادر» شده اند و ادعاهایی را مطرح می کنند که «مضحک و خنده دار» است.

او طرح «ادعاهای مضحک و خنده دار» را نوعی توهین به شعور جمعی مردم ایران دانست و گفت: ادعاهایی مانند «واگذاری برخی جزایر به چینی ها یا استقرار نیروهای نظامی چین در ایران» در قالب برنامه جامع همکاری های ایران و چین، «مضحک، خنده دار و نوعی تبلیغات منفی» است.

سفیر ایران در چین با انتقاد از برخی از کانال های رسانه ای داخل ایران هم که چنین مواردی را بازنشر می دهند گفت: این ادعاها، دروغ هایی است که هیچ پایه و اساسی ندارد و به طور یقین اگر بتوانیم این سند را به جلو ببریم و نهایی شود حتما تاثیرات مثبتی در روابط ما با کشورهای دنیا خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع : عصر ایران