معاملات بازار سرمایه در هفته جاری در حالی به پایان رسید که شاهد دو رکورد جدید در این بازار بودیم

معاملات بازار سرمایه در هفته جاری در حالی به پایان رسید که شاهد دو رکورد جدید در این بازار بودیم؛ به طوری که در روز یکشنبه شاخص کل بازار بیش از ۱۷ هزار واحد که رقمی بی سابقه بود صعود کرد و در روز دوشنبه شاخص کل از مرز ۵۰۰ هزار واحد گذشت و رکورد جدیدی را در بازار سرمایه ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، بازار سرمایه در هفته جاری نیز در ۹۰ درصد مواقع بر مدار صعود در حرکت بود و حتی اگر شاخص کل این بازار در ساعات میانی معاملات در یک روز نزولی می‌شد  در نهایت مجددا صعودی شده و رنگ سبز به خود می‌گرفت.

در نخستین روز هفته شاخص کل بورس با ۳۱۱۱ واحد صعود به رقم ۴۸۱ هزار و ۸۶۷ واحد رسید. معامله گران در این روز ۷۴۵ هزار معامله انجام دادند که ۴۲ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال ارزش داشت.

در روز یکشنبه اما شاهد رکورد شکنی صعود شاخص کل بازار بودیم به طوری که این شاخص ۱۷ هزار و ۱۰۶ واحد صعود کرد و به رقم ۴۹۸ هزار و ۹۰۴ واحد رسید. معامله گران در این روز ۶۲۵ هزار معامله به ارزش ۴۱ هزار و ۷۰۴  هزار میلیارد ریال انجام دادند.

البته تعداد و ارزش معاملات در بازار سرمایه در روز دوشنبه رشد چشمگیری داشت و در این روز ۷۹۱ هزار معامله به ارزش ۴۹ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال ثبت شد.

شاخص کل در روز سه شنبه و  چهارشنبه به ترتیب ۱۴ هزار و ۷۷۸ و ۵۸۸۱ واحد صعود کرد و در روز سه شنبه به ۵۱۸ هزار و ۵۱۳ واحد و در روز چهارشنبه به ۵۲۴ هزار و ۳۹۴ واحد رسید.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس نیز همسو با شاخص کل بورس صعودی بود به طوری که در این بازار نیز مانند بازار بورس در روز یکشنبه شاهد صعود چشمگیر شاخص کل بودیم.

شاخص کل فرابورس در روز شنبه با ۶ واحد رشد به رقم ۶۲۱۳ واحد  رسید و ۴۰۸ هزار معامله انجام شد که ۲۷ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال ارزش داشت.

شاخص کل فرابورس در روز یکشنبه ۲۴۹ واحد صعود کرد و در رقم ۶۴۶۲  واحد ایستاد. معامله گران در این روز ۳۹۶ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال انجام دادند.

در روز دوشنبه ۵۰۱ هزار معامله در فرابورس انجام شد که ۲۶ هزار و ۹۲۶ میلیارد ریال ارزش داشت و باعث صعود ۸۹ واحدی شاخص کل و رسیدن این شاخص به رقم ۶۵۵۲ واحد شد.

در روز سه شنبه شاخص کل فرابورس ۱۳۹ واحد صعود کرد و در رقم ۶۶۹۱ واحد ایستاد. در این روز معامله گران ۴۸۶ هزار معامله به ارزش ۲۶ هزار و ۳۴۶ میلیارد ریال انجام دادند.

شاخص کل فرابورس در روز چهارشنبه ۵۲ واحد صعود و رقم ۶۷۴۴ واحد را ثبت کرد. در این روز شاهد انجام ۶۴۴ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار و ۲۹ میلیارد ریال بودیم که رقمی بی سابقه در بازار فرابورس در هفته جاری بود.

  • نویسنده :
  • منبع :