19 دی: علی اکبر رائفی پور سخنران مشهور اصولگرا سندی در صفحه توئیتر خود منتشر کرده است که نشان می دهد ستاد امربه معروف و نهی از منکر به او مجوز "مطالبه‌گری اجتماعی" در زمینه تخصصی "مسئولین" داده است. این مجوز به امضای روح‌الله میرزایی معاون اجتماعی ستاد امربه معروف و نهی از منکر رسیده است.

رائفی پور ذیل این تصویر نوشته است: "مهدی یاوران عزیز پاشنه ها را بکشید! معروف مخفف مردم علیه رانت و فساد است. مجوزی که به بنده اجازه می دهد بصورت تخصصی به موضع امر به معروف و نهی از منکر مسئولان بپردازم حتما به یاری همه شما بزرگواران نیاز خواهیم داشت." 

او وعده داده که روز سه شنبه بیشتر در این باره حرف بزند. 

مجوز عجیب برای علی‌اکبر رائفی‌پور و واکنش‌ها به آن

علی اکبر رائفی پور سخنران مشهور و جنجالی اصولگراست که تلاش می کند در قامت یک تئوریسین در جامعه شناخته شود. 

این مجوز به رائفی پور واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است. بسیاری آن را عجیب ارزیابی کرده اند. سوال مهم این است که کارکرد این مجوز چیست؟ آیا برای انتقاد از مسوولان مملکت باید مجوز گرفت؟!  

کاربری درباره این مجوز نوشته است "به جرات این یکی از تاریخی‌ترین و طنزترین مجوزهایی است که من در زندگیم دیدم!
خدایا بسه دیگه..."

بسیاری به دید طنز به ماجرا نگاه کرده اند. فردی نوشته است: «بالاخره رائفی‌پور از یه جایی مدرک گرفت.» برخی هم با استناد به این مجوز رائفی‌پور را با شخصیت کارتونی "میتی‌کومان" مقایسه کرده‌اند.

یا کاربری دیگری در توئیتی نوشته است: «عجب طنز عجیبی دارد این «حکم»! به طرف اجازه داده‌اند در «زمینه تخصصی مسئولین» کار جهادی و «مطالبه‌گری» کند. این «مجوز مطالبه‌گری»، «مدت اعتبار» هم دارد! یعنی ستادی در این مملکت وجود دارد که از جیب ملت بیچاره ایران بودجه برمی‌دارد تا چنین کارهایی انجام دهد! ابتذال و مزخرف محض»

برخی هم این مجوز را همراه با "رانت" ارزیابی دانسته‌ند. "سرزمین مجوزها. یارو با رانت می‌ره مجوز میگیره که مسئولان رانت خوار را نقد کنه."

واکنش رائفی پور به انتقادات 

در واکنش به موج انتقادات رائفی‌پور ناچار به توضیح شد. او در توئیت دیگری نوشت: «بنده در تمام این سالها مشغول امر بمعروف و نهی از منکر مسئولان بوده ام. اتفاق جدید ایجاد چتر حمایتی حقوقی برای صیانت از افشاگران فساد و آمران و ناهیان است. در ثانی برای بنده انتقال این پیام مهم بود که مبارزه با فساد صرفاً از جایگاه اپوزوسیون نیست و این اراده جدی خود نظام است»

البته او توضیح نداده است چتر حمایتی حقوقی برای افشاگران فسادیعنی چه و این چتر حمایتی چه کسانی را شامل می شود و چه کسانی را شامل نمی‌شود. 

  • نویسنده :
  • منبع : فرارو