19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تولید ملی داروی رمدسیویر برای درمان کرونا در کشور خبر داد.

سعید نمکی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: تاکنون داروی موثر و قابل اعتماد برای درمان ویروس کرونا در دنیا وجود ندارد اما داروی رمدسیویر در اروپا و آمریکا برای مبتلایان به این ویروس تجویز می شود و به اندازه کافی در کشور موجود بوده و از هفته آینده تولید ملی آن نیز آغاز می شود.

وی اظهار داشت: البته داروی رمدسیویر توسط برخی شیادان در شبکه قاچاق و نوع جعلی آن عرضه می شد که با اقدام هوشمندانه، این دارو را به اندازه کافی در شبکه بهداشت و درمان توزیع کردیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همچنان استان های مازندران، خراسان رضوی، تهران و البرز از لحاظ ویروس کرونا جای نگرانی دارند و باید آن را مهار و کنترل کنیم.

نمکی با بیان اینکه همراهی مردم در استفاده از ماسک ور عایت فاصله اجتماعی بیشتر شده، اظهار داشت: گزارشی از تفویض اختیار به کمیته های استانی مقابله با کرونا و ایجاد محدودیت ها در کاهش موارد ابتلا به این ویروس به رییس جمهور و اعضای هیات دولت ارائه کردیم.

به گفته وی، محدودیت های جدید به مدت یک هفته ابلاغ شده و اگر اثرات کمتری از لحاظ موارد ابتلا به کرونا مشاهده کردیم محدودیت های بیشتری را خواهیم داشت.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا