19 دی: امام جمعه قم گفت: آمریکا بداند در برابر هر جنایتی که مرتکب می‌شود منتظر برخورد سخت و قاطع جبهه مقاومت باشد.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، بیان کرد: ملت ایران و عراق هرگز ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش را فراموش نمی‌کند.

وی افزود: ایران بدون شک ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها به خاطر این ترور وارد خواهد کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به برنامه های سفر نخست‌وزیر جدید عراق به ایران از جمله دیدار رهبری انقلاب گفت: این دیدار در عمق بخشیدن به روابط راهبردی و برادری دو کشور نقش موثری داشت.

وی اظهار داشت: بازگشایی بیشتر گذرگاه‌های مرزی از اقدامات مثبت نخست‌وزیر عراق از زمان تصدی‌گری این جایگاه است که البته با مخالفت آمریکایی‌ها همراه شده است.

آیت الله سعیدی بابیان اینکه نباید از آمریکایی‌ها ترسید، یادآور شد: راهبرد مقاومت فعال تنها راهکار مقابله با آمریکا است.

وی عنوان کرد: روابط ایران و عراق بر مبنای منافع دو طرف، مصالح، اقتدار منطقه‌ای و بهبود شرایط اقتصادی و توسعه دو کشور است.

امام جمعه قم تاکید کرد: ایران خواستار عراقی مستقل، عزتمند با حفظ تمامیت ارضی آن است.

وی ابراز داشت: یکی از آثار مثبت کرونا آمادگی بخش بهداشت و درمان کشور در برابر جنگ بیولوژیک بود.

آیت الله سعیدی افزود: افزایش آمادگی بخش درمان در برابر جنگ احتمالی، اثبات کارایی راهبرد جهادی و روحیه انقلابی، بسیج عمومی و مدیریت به موقع بحران از دستاوردهای دیگر کرونا بود.

وی یادآور شد: کرونا اثبات کرد بخش درمان و بهداشت ایران از بسیاری از کشورهای مدعی کارآمدتر است.

نماینده ولی فقیه در استان قم افزود: اگر دولت به صورت عملی و جدی از تولید حمایت کند جهش تولید به صورت واقعی و عینی اتفاق خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: کرونا همچنین آثار مثبتی مانند کاهش مصرف بنزین، کاهش ترددها و تصادفات جاده‌ای و بهبود وضعیت محیط‌زیست را همراه داشته است.

آیت الله سعیدی بیان داشت: مهم‌ترین اثر مثبت کرونا اثبات عجز انسان در برابر بیماری‌های، تحکیم برادری و کمک‌های مومنانه است.

وی بیان داشت: کسانی که دم از محبت اهل بیت(ع) می‌زنند اما دروغ می‌گویند و اختلاس می‌کنند مشمول رحمت نخواهند بود.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: برپایی نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی در ۵ مرداد سال ۵۸ در حکم " یوم الشکر" است که سبب تحکیم ارتباط بین امام و امت شده است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و جریان شناسی صدر اسلام ابراز داشت: آرامش روحی از مهم‌ترین عوامل پیروزی در جهاد است.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: یکی از سنت‌های خلقت، شکست خوردن انسان‌های مغرور است که نمونه آن در جنگ حنین رخ داد.

وی یادآور شد: جنگ حنین نمونه‌ای از غرور غفلت مسلمانان از خداوند و تکیه‌بر توان ظاهری در برابر دشمن بود که با شکست سنگینی به پایان رسید.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا