19 دی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه تمامی بیمارستان‌های قم باید بیمار مبتلا به کرونا را پذیرش کنند، گفت: تعداد مراجعات به بیمارستان‌های قم روز به روز در حال افزایش است.

محمدرضا قدیر در جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، گفت: ویروس کرونا احتمالا تا مدت‌ها با ما هست و باید برنامه استراتژیک داشته و از تصمیمات مقطعی و هیجانی پرهیز شود.

وی افزود: موضوعات لوکال و فردی نباید در تصمیمات ما دخیل باشد و باید همواره به فکر سلامت مردم در کل استان بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها افزایش یافته و تمامی بیمارستان‌های دولتی، غیردولتی، خیریه و... باید بیمار مبتلا به کرونا را پذیرش کنند.

وی گفت: یک نفر بیمار مبتلا به کرونا بدون ماسک اگر فاصله گذاری را رعایت نکرده و در قرنطینه نباشد، میتواند ۴۰۶ نفر را در یک محدوده زمانی درگیر کند.

قدیر تأکید کرد: حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد تست های سرپایی انجام شده مثبت می‌شود و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید همواره مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه اگر ۹۰ درصد جامعه ماسک بزنند نیاز به بسیاری از محدودیت‌های اجتماعی نیست، گفت: طبق بررسی صورت گرفته مشخص شده که ۹۰ درصد هموطنان پروتکل‌های بهداشتی را می‌دانند، اما تعدادی با این وجود رعایت نمی‌کنند که خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار کرد: متأسفانه همدلی نسبت به پیک اول را کمتر از سوی مردم، خیرین و مسولان شاهد هستیم و انشاالله که تنها نمانیم، اما همواره ما در خط مقدم بوده و با افتخار آماده خدمات رسانی به مردم شریف قم هستیم.

  • نویسنده :
  • منبع :