مدیر کل دفتر صنایع برق و الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از افزایش پنج برابری تولید ماسک بعد از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت که اولویت توزیع این محصولات مراکز درمانی هستند.

کیوان گردان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا ۲۰۰ هزار ماسک در کشور تولید می‌شد، اظهار کرد: طبق آخرین گزارش‌ها تولید ماسک روزانه به یک میلیون عدد رسیده که نشان دهنده جهش تولید طی یک ماه در این بخش است.

وی همچنین وعده داد که تولید ماسک همچنان افزایش یابد و خاطرنشان کرد: اولویت توزیع ماسک مراکز درمانی است و هنوز در داروخانه‌ها توزیع نشده، اما به زودی با افزایش ظرفیت تولید، شاهد توزیع ماسک در داروخانه‌ها خواهیم بود.

همچنین به گفته این مقام مسئول در حال حاضر همه ظرفیت تولید دستکش‌های یک بار مصرف فعال است و روزانه پنج میلیون عدد دستکش تولید می‌شود.

وضعیت تولید دستگاه‌های تنفسی

گردان در ادامه با اشاره به فعالیت دو شرکت تولید دستگاه‌های تنفسی در ایران تصریح کرد: این شرکت‌ها با تمام ظرفیت فعالیت می‌کنند، اما نیاز کشور کمی بیشتر از تولید بوده که واردات هم در دستور کار قرار گرفته است.

البته او از وزارت بهداشت خواست که ابتدا ظرفیت داخلی در زمینه تولید دستگاه‌های تنفسی را به طور کامل خریداری کند و سپس به واردات اقدام کند.

  • نویسنده :
  • منبع : ایسنا