19 دی: معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی پروژه‌هایی که تا پایان سال جاری قابل افتتاح و بهره‌برداری هستند، در اولویت اجرا قرار دارند.

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در بازدید از سه پروژه راهسازی و ۲خطه کردن مسیر ریلی زنجان - قزوین افزود: تلاش داریم پروژه هایی که تاکنون میلیاردها تومان برای آنها سرمایه گذاری شده و هنوز به نتیجه نرسیده است، با یک سرمایه گذاری تکمیلی تاپایان سال به بهره برداری رسیده و مورد استفاده مردم قرار گیرند.

وی به توسعه مسیرهای ریلی در کشور اشاره کرد و یادآورشد: بعداز اتصال تهران به همدان در سال گذشته، قبل از پایان امسال سنندج نیز به شبکه سراسری ریلی متصل خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: بعد از ۲ خطه کردن ۱۳۲ کیلومتر مسیر ریلی از میانه تا بستان‌آباد، این اقدامات از مسیر بستان آباد به سمت تبریز گسترش می‌یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: پروژه ۲ خطه کردن راه آهن قزوین به زنجان با توجه به تقلیل یک و نیم ساعتی زمان سفر و افزایش هفت میلیون تنی ظرفیت حمل بار، پروژه بزرگی است.

نوبخت تاکید کرد: هم اکنون در شرایط تحریمی و رکود کرونایی از منابع محدود خود به نحو احسن استفاده می‌کنیم.

معاون رییس جمهوری در این سفر از سه پروژه راهسازی باند دوم زنجان - بیجار، محور دوم زنجان - ابهر- تاکستان و سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ بازدید کرد و در جریان روند اجرا و پیشرفت این پروژه ها قرار گرفت.

افتتاح مسکن محرومان روستایی در روستای احمدکندی محور زنجان- ایجرود، بازدید از پروژه‌های شهر زنجان شامل سبزه‌میدان، بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی ولی عصر(عج) و مصلای نماز جمعه و حضور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه نوبخت به زنجان است.

  • نویسنده :
  • منبع : ایرنا