19 دی: گروهی از افرادی که امسال مجوز حضور در مراسم حج را دریافت کردند با استقبال مقامات سعودی وارد مکه شدند.

مقامات عربستانی از افرادی که امسال مجوز حضور در حج را دریافت کرده اند استقبال کردند.

مراسم حج مسال از تاریخ 29 جولای (هشتم مرداد) با رعایت سختگیرانه آیین‌نامه های بهداشتی برپا خواهد شد و تنها هزار نفر از داخل عربستان قادر خواهند بود در این مراسم شرکت کنند که از میان آنها 700 نفر از اتباع خارجی ساکن عربستان خواهند بود.

حج امسال تحت تاثیر بحران حهانی شیوع ویروس کرونا با جمعیتی بسیار ناچیز در مقایسه با سال های گذشته برگزار می شود و اعلام شده حجاج پس از پایان مناسک حج باید وارد قرنطینه شوند.

وزارت حج عربستان اعلام کرده انتخاب زائران برای ادای مناسک حج را از بین افراد 20 تا 50 سال مقیم در این کشور انجام داده که هیچ بیماری مزمن و زمینه‌ای نداشته باشند و با انجام تست کرونا، ابتلای آن ها به این ویروس تایید نشود. این افراد پیش از این نباید به حج رفته باشند و متعهد شوند قبل و بعد از مناسک حج، دوره قرنطینه را بگذرانند.

از سوی دیگر سرویس های امنیتی عربستان همچنین به افرادی که بدون مجوز وارد مکه، مسجدالحرام و یا سرزمین عرفات و منا می شوند اخطار داده که جریمه های سنگینی درحد زندانی در انتظارشان است. فرمانده امنیت حج در این کشور گفته که حج امسال بسیار متفاوت و استثنایی است و با اقدامات بسیار احتیاط آمیز و تعداد محدودی برگزار و بندهای امنیتی در مسیر حرکت زائران و مکان مقدس برای جلوگیری از ورود افراد بدون مجوز ایجاد می شود.

 

 

  • نویسنده :
  • منبع : فرارو