19 دی: هیأت ایرانی به سرپرستی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به منظور گفت‌وگو با مقامات اوکراینی درباره هواپیمای اوکراینی چهارشنبه (فردا) به کی‌یف سفر می‌کند.

هیأت جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی «محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه به منظور گفت‌وگو با مقامات اوکراینی در خصوص موضوع سقوط هواپیمای اوکراینی فردا (چهارشنبه) سفری دو روزه به کی‌یف خواهد داشت.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراین که ۱۸ دی ماه سال گذشته (۱۳۹۸) از تهران عازم کی‌یف بود بر اثر خطای انسانی مورد هدف موشک قرار گرفت و ۱۷۶ سرنشین آن که اکثریت آنها ایرانی بودند و بقیه اتباع اوکراین، کانادا، سوئد، انگلیس و افغانستان، جان باختند.

«محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه روز (سه‌شنبه) ۳۱ تیرماه در گفت‌وگویی، عنوان کرده بود: هیأت ایرانی هشتم و نهم مردادماه به ریاست من با مشارکت سازمان‌های داخلی ایران از جمله سازمان هواپیمایی کشوری، دفتر حقوقی ریاست‌جمهوری، قوه قضاییه و... به اوکراین می‌روند تا با طرف مقابل مذاکره کنند.

معاون وزیر امور خارجه افزود: در این مذاکرات در مورد چارچوب‌ها، آیین کار، قانون حاکم و مشاغل کلی صحبت می‌کنیم. اگر هم در مذاکرات جلو رفتیم، چه بهتر.

در همین خصوص «دمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین روز دوشنبه ششم مرداد ماه اعلام کرد که هیأت ایرانی روز چهارشنبه و پنج‌شنبه (هشتم و نهم مرداد ماه) برای مذاکره درباره پرداخت غرامت برای هواپیمای اوکراینی به این کشور سفر خواهد کرد.

کولبا عنوان کرد که اوکراین به نمایندگی از تمام کشورهایی که در این حادثه متضرر شده‌اند در مذاکرات حضور خواهد داشت.

  • نویسنده :
  • منبع : فارس